هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » معرفی کتاب » بنویس تا اتفاق بیفتد »
۱۳۹۸ دوشنبه ۳۰ ارديبهشت

فرقی نمی‌کند که شما چه می‌خواهید، اهمیتی ندارد خواسته‌ی شما یک ویلا در شمال کشور باشد و یا داشتن یک دوچرخه یا موتورسیکلت.
قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر با معرفی کتاب (بنویس تا اتفاق بیوفتد) با شما هستیم.

معرفی کتاب هنرستان رشته کامپیوتر

هیچ‌کسی با هیچ قدرت و مقامی نمی‌تواند بیان کند که آرزوی شما ناچیز و آرزوی شخص دیگری از درجه و اعتبار و ارزش بالاتری برخوردار است. آرزوی داشتن نمره‌ی بیست برای یک دانش‌آموز همان‌قدر مهم و ارزشمند است که آرزوی ثروتمند شدن برای یک انسان بالغ. با هر سن‌، طرز تفکر و خواسته‌ای که دارید‌، شما را دعوت می‌کنم به ضیافت کلمات بنشیند و خود نیز میزبان کلماتِ ذهن پر آرزوی خود باشید. اگر اهل نوشتن هستید، اگر اهل دفتر خاطرات یا یادداشت‌های روزانه یا حتی تلقین هستید، نصف راه را رفته‌اید و اگر نه حتما روش‌های «آن کلاوسر» را بیازماید. مطمئناً یکی از چندین روش دوستان آن کلاوسر، با ذهن و قلب شما ارتباط برقرار خواهد کرد.

بخشی از متن کتاب
من داستان های شگفت انگیزی درباره ی شخصیت های مشهور شنیده ام که قبل از رسیدن به شهرت، رویای شان را نوشته بودند.

جیم کری (6) قبل از اینکه به هالیوود هیلز راه پیدا کند ، چکی به مبلغ ده میلیون دلار برای خودش نوشت و یادداشت کرد: 

به خاطر خدمات انجام شده (دستمزد) 

این کمدین سال ها این چک را همراه خود داشت تا اینکه این مبلغ را بابت کارش در سینما دریافت کرد.
و حالا او یکی از ثروتمندترین کمدین های هالیوود است و در ازای هر فیلم بیست میلیون دلار دریافت می کند. در آخر جیم کری قبل از دفن پدرش در حرکتی متاثر کننده ، چک را تا کرد و در جیب او گذاشت.

اسکات آدامز (7) خالق مصور شخصیت کمدی « دیلبرت » اذعان دارد که یک دنیا رویای نوشته شده دارد که همگی به ترتیب به واقعیت تبدیل شده اند. او می گوید: وقتی شما هدفی را می نویسید مشاهده می کنید که اوضاع و احوال به تدریج، هدف شما را عملی خواهند کرد.

او به عنوان کارگر فنی عادی در اتاقک یک کارخانه مشغول به کاری پیش پاافتاده بود. مدام روی میزش بی هدف خط خطی می کرد تا اینکه روزی شروع به نوشتن کرد و روزی پانزده بار می نوشت:

من روزی کاریکاتوریست مشهوری خواهم شد 

بعد از شکست های بسیار، او بالاخره در کارش موفق شد و قراردادی مبنی بر اینکه کارهایش همزمان در چندین نشریه به چاپ برسد، امضا کرد.
آن زمان بود که جمله ی جدیدی نوشت:

من بهترین کاریکاتوریست روی زمین خواهم شد.

چطور می توان فهمید که کسی بهترین کاریکاتوریست روی زمین است؟ 
خب، شخصیت داستانی «دیلبرت» به طور همزمان در حدود دوهزار روزنامه در سراسر دنیا چاپ می شود. 
سایت «دیلبرت زون» ، روزانه صدهزار بازدیدکننده دارد. 
اولین کتاب آدامز به نام «اصل دیلبرت» بیش از یک میلیون و سیصدهزار نسخه فروش داشته است. 
محصولات الهام گرفته از شخصیت دیلبرت از ماوس پد و فنجان قهوه گرفته تا تقویم های رومیزی همه جا دیده می شود و همچنین یک برنامه ی تلویزیونی هفتگی نیز در حال پخش دارد. 
و حالا اسکات آدامز روزی پانزده بار می نویسد:

من جایزه پولیتزر (8) را می خواهم 

سوزی اورمان (9) ، اعجوبه ی تجارت ، که در فهرست نیویورک تایمز از او به عنوان نویسنده ی یکی از پرفروش ترین کتاب ها (نُه گام تا آزادی تجارت) یاد می شود و از مهمانان ثابت برنامه ی تلویزیونی «اپرا» است، درباره ی شروع کارش می گوید: ابتدا کاری در مریل لینچ پیدا کردم و از اینکه نتوانم به میزان فروشی که برایم تعیین شده بود دست پیدا کنم واهمه داشتم. 
حداکثر درآمدی که توانسته بودم تا آن زمان به دست بیاورم چهارصد دلار به عنوان پیش خدمت رستوران بود. 
از آن به بعد آنچه را که می خواستم، ابتدا روی کاغذ آفریدم. 
هر روز صبح قبل از رفتن به سر کار بارها این جمله را می نوشتم.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

«من جوان، قوی و موفق هستم و هر ماه حداقل 10 هزار دلار درآمد دارم» 

حتی بعد از اینکه درآمد او از این مبلغ بالاتر رفت همواره این نوشته را همراه خود داشت. مثل یک چیز خوش یمن یا یک « طلسم کردم و نوشتن این حقیقت جدید، به تکامل آن کمک کرد. 

منبع: فیدیبو

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.