کتاب تجارت، سرعت، تفکر نوشته ی بیل گیتس، به معرفی و بررسی ایده سیستم دیجیتالی به هم پیوسته و استفاده از فناوری اطلاعات برای تحقق نیازهای افراد در خانه و محل کار می پردازد.
ویلیام هنری بیل گیتس سوم (Bill Gates) کارآفرین، بازرگان، سرمایه دار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال 1975 با مشارکت پل آلن، شرکت مایکروسافت را تاسیس نمود. وی از ابتدای تأسیس مایکروسافت، تا سال 2000 برای مدت 25 سال، به عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرده است.
در سال ۱۹۹۹، گیتس کتاب تجارت، سرعت، تفکر (Business @ the Speed of Thought) را نوشت؛ کتابی که نشان می دهد کامپیوتر چگونه می تواند در تجارت و کسب و کار مشکلات کاربران را حل کند. این کتاب به ۲۵ زبان ترجمه شده و در بیش از ۶۰ کشور دنیا موجود است؛ همچنین در لیست پرفروش ترین کتاب ها در روزنامه نیویورک تایمز، یو اس ای تودی، وال استریت ژورنال و فروشگاه اینترنتی آمازون قرار گرفته است.
قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (تجارت، سرعت، تفکر) با شما هستیم.
بیل گیتس به خوانندگان این کتاب جذاب، آینده ای بهتر را نوید می دهد. او در این کتاب توضیح می دهد که دارا بودن اطلاعات بهتر و بیش تر چگونه می تواند باعث ایجاد شغل های جذاب تر برای کارگران، مشتریان با دانش بیش تر و موثرتر، مدارس کارآتر و افزایش شهروندانی که بیش ترین سهم را در تصمیم گیری های دولت ها دارند، شود. یک سیستم دیجیتالی به هم پیوسته می تواند باعث بهبود و توسعه تجارت شود. این کتاب نه تنها برای علاقه مندان به تجارت بلکه برای همه انسان ها نوشته شده است.
بیل گیتس، 20 سال آینده را به وضوح می دید. عینیت بخشیدن به هدف نیز یکی از درس هایی است که از او یاد گرفته ایم. وسعت دیدی که که در دهه 90 میلادی، همه فناوری های امروزی را پیش بینی کرده بود. در سال هایی که مردم بسیاری از کشورها حتی نام کامپیوتر را نشنیده بودند، بیل گیتس، از ظهور عصر دیجیتالی و استفاده از تبلت ها و لپ تاپ های امروزی سخن می گفت.
بخشی از متن کتاب
در سال های اولیه ی قرن 21 ام، قانون اساسی جدیدی به وجود آمد که بیان می کند اینترنت همه چیز را تعییر خواهد داد. فناوری اینترنت مسیر همه سازمان ها حتی شرکت های کوچک را تغییر خواهد داد. در آن روزها همه شرکت ها ملزم به استفاده از اینترنت برای تعامل با مشتریان شان نبودند. اما به زودی وب سایت های هر سازمان به مکانی تبدیل خواهند شد که مشتریان از طریق آن ها با شرکت ها تجارت می کنند و همانند تلفن و آدرس پستی ضروری خواهد شد. اینترنت در حال کاهش هزینه ها و تغییر روابط سازمان ها با مشتریان شان است.
اینترنت رقابت بین فروشندگان را افزایش می دهد و به آن ها کمک خواهد کرد تا مشتریان بالقوه جدیدی را پیدا کنند. در روزهای قبل از اینترنت، تنها راه یافتن محصولات توسط مشتریان، وجود شرکت ها و افراد واسطه بود. اما امروزه مشتریان می توانند به صورت مستقیم با تولید کنندگان در ارتباط باشند و با آن ها تجارت کنند. امروزه هر تولید کننده ای می تواند سازمانش را به تسهیلات اینترنتی مجهز کند. قبل از ظهور اینترنت، جمع آوری اطلاعات برای خدمات مالی بسیار زمان بر بود. تعداد زیادی از شرکت های خدماتی از طریق همین نحوه جمع آوری اطلاعات، درآمد زایی می کردند. هر سازمان نیز می تواند به راحتی و با هزینه کم اطلاعات مورد نیازش را از طریق اینترنت دریافت کند.
هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.
در کتاب The Road Ahead که در سال 1995 به چاپ رسید، شرح دادم که چگونه اینترنت به آدام اسمیت کمک کرد تا فروشگاه ایده آلش را ایجاد کند؛ به گونه ای که خریداران و فروشندگان بدون صرف زمان و هزینه اضافی با هم در تعامل بودند. اولین مشکل بسیاری از فروشگاه ها یافتن طرف مقابل برای انجام تجارت است. مشکل دوم پی بردن به ماهیت و کیفیت محصولات هر سازمان است. اینترنت راه حل همه این مشکلات است. خریداران می توانند ویژگی های محصولات مورد علاقه شان را به فروشندگان اعلام و فروشندگان نیز می توانند هدف خود را بر روی مشتریان دائمی متمرکز کنند. اینترنت ابزار فوق العاده ای برای مشتریان است و به آن ها کمک می کند تا بهترین خرید را داشته باشند.
منبع: کتابراه