هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۸ سه شنبه ۸ مرداد

جردن بلفورت در کتاب شیوه گرگ: سیستم فروش خط مستقیم، با کلامی دلنشین، بیانی متفاوت و همین طور در چارچوب اصول انسانی و اخلاقی، آنچه را که برای متقاعد کردن، نفوذ، فروش گام به گام خود و موفقیت نیاز دارید در 12 فصل در اختیارتان قرار می دهد.

معرفی کتاب قبولی در کنکور

جردن بلفورت (Jordan Belfort)، که به وسیلۀ دیکاپریو در فیلم گرگ وال استریت جاودانه شد، سیستم فروش گام به گام خود را در کتاب شیوه گرگ (Way of the wolf) آشکار می سازد که با استفاده از آن، هر کسی می تواند به یک ستاره فروش و موفقیت تبدیل شود.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (شیوه گرگ، سیستم فروش خط مستقیم) با شما هستیم.

نخستین بار است که جردن بلفورت رموز سیستم گام به گام فروش خودش را بیان می کند، سیستمی که منجر شده تا خودش، مشتریان و تیم فروشش، به موفقیت و ثروت زیادی برسند. این روش تا به حال فقط در دوره آموزشی آنلاین او و با هزینه حدود 2000 دلار مطرح می شده است و حالا به وسیلۀ این اثر در اختیار همه قرار گرفته است. بلفورت در کتاب شیوه گرگ نشان می دهد که هر کسی چگونه می تواند به استاد متقاعدسازی و فروش تبدیل شود.

بی شک همه ما، بارها و بارها اسم خیابان وال استریت را در فیلم ها، سریال ها، کتاب ها، مجلات و... شنیده ایم. خیابان وال استریت از اصلی ترین خیابان های نیویورک در ایالات متحده آمریکا است و ساختمان بازار بورس و بزرگ ترین مرکز های اقتصادی آمریکا در آن قرار دارد.

اکثر ما عمدتا دوست داشتیم سر از کار او دربیاوریم و راه دستیابی به موفقیت و ثروت و شیوه جادویی اش در متقاعد کردن و فروش را بیاموزیم؛ جردن بلفورت در آستانه ی تولد 26 سالگی خود، درآمدی بیش از 49 میلیون دلار در سال داشت. به گفته خودش، او از این موضوع ناراحت بود که چرا سه میلیون دلار کمتر در آمد داشته و نتوانسته به درآمد هفته ای یک میلیون دلار (و سالیانه 52 میلیون دلار) برسد. حال بلفورت شیوه اش را آشکار کرده است.

وقتی صحبت از کاربرد سیستم خط مستقیم در دنیای واقعی می شود، رایج ترین اشتباهی که فروشندگان مرتکب می شوند این است که تمایل دارند در اصلاح الگوهای زبانی اصلی سیستم برای هماهنگ سازی با صنعت شان، بیش از حد سخت گیر باشند.

به طور مثال، بیشتر الگوهای زبانی ای که استفاده کردیم برای فروشندگان در صنعت هایی چون بیمه، خدمات مالی، آموزشی، محصولات خورشیدی، ویتامین ها، بازاریابی شبکه ای و تقریباً همه محصولاتی که فروشنده آغازگر جلسۀ فروش آن ها هست، کاملاً مناسب است.

با این حال، اگر در مغازه ی خرده فروشی کار می کنید، مثلاً تلویزیون، پوشاک، محصولات ورزشی، کامپیوتر یا محصولات این چنینی دیگری می فروشید، آنگاه واضح است که پرسیدن اینکه آیا پیراهنی که مشتری پرو کرده به نظرش منطقی است یا نه، با عقل جور در نمی آید.

بنابراین، در چنین مواردی که الگوی نخستین به خوبی سازگاری ندارد، باید خودتان آن را با موقعیت فعلی تان سازگار کنید. مثلاً، اگر در فروشگاه لوازم دیجیتال، تلویزیون می فروشید، می توانید به مشتری خود بگویید: «بنابراین، نظرت چیست؟ آیا همان چیزی است که به دنبالش هستی؟ آیا مناسب توست؟» نه اینکه بگویید: «آیا این تلویزیون برایت منطقی است؟» که کاملاً مسخره به نظر می رسد.

در مورد به کارگیری سیستم خط مستقیم برای صنعت هایی خارج از آنچه که در ابتدا برایش طراحی شده بود، کلید موفقیت این است که در هنگام ایجاد الگوهای زبانی اصلی خود، تا حد نیاز انعطاف پذیر باشید؛ یعنی از عقل و منطق خود به عنوان چراغ راهنما استفاده کنید و اینگونه همه چیز را هماهنگ کنید.

سیستم خط مستقیم، سیستم متقاعدسازی به شدت قدرتمندی است و می تواند به معنای واقعی، زندگی تان را ظرف چند روز تغییر دهد. این موضوع را در سراسر جهان و در صنعت های فراوانی مشاهده کرده ایم. افرادی که هرگز معنای موفقیت را نمی دانستند، به طور ناگهانی به دستاوردهایی رسیدند که هیچ گاه در خیال شان نمی گنجید و به شیوه ای بسیار توانمندتر از بزرگ ترین رویاهایشان زندگی می کنند.

همه این ها با یادگیری هنر متقاعد کردن و به کارگیری سیستم خط مستقیم شروع می شود. در عین حال، باید از اینکه هیچ وقت اخلاقیات و صداقت خود را در میانه راه قربانی نخواهید کرد، درک روشنی داشته باشید. چرا که موفقیت با نادیده گرفتن اخلاقیات و صداقت اصلا موفقیت نیست.

جردن بلفورت به عنوان مشاور برای بیش از پنجاه شرکت گوناگون کار کرده است و تقریباً برای هر روزنامه و مجله مهم جهان، از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، لس آنجلس تایمز، فوربز، بیزنس ویک و رولینگ استون نوشته است.

امروزه سیستم فروش و متقاعدسازی منحصربه فردش به نام خط مستقیم، به هر شرکت یا شخصی، بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، جنسیت، پیشینه تحصیلی یا موقعیت اجتماعی، توانایی ایجاد ثروت گسترده و موفقیت کارآفرینانه فراوانی را بدون قربانی کردن صداقت و اخلاقیات می دهد.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

دو کتاب پرفروش خاطرات جردن، به نام گرگ وال استریت و دستگیری گرگ وال استریت، در بیش از 60 کشور منتشر و به 25 زبان ترجمه شده است. داستان زندگی او حتی در سال 2013 به یک فیلم سینمایی بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو و به کارگردانی مارتین اسکورسیزی تبدیل شد.

بخشی از متن کتاب
زمانی که در حال بررسی صلاحیت مشتری هایتان هستید، تمام کاری که باید انجام دهید، پرسیدن سؤال و یادداشت برداری ذهنی بر پایه پاسخ هایشان است. در این نقطه از فروش، نمی خواهید برای رفع دردشان تلاش کنید. در حقیقت، اگر کاری هم باید در این رابطه انجام دهید، تشدید آن درد است.

به یاد داشته باشید، درد برای آن ها نشانه هشداری است که مشکلی در زندگی شان وجود دارد که باید برای برطرف کردنش اقدام کنند؛ بنابراین اگر بخواهید دردشان را قبل از انجام ارائه ی خود مداوا کنید، در واقع دارید به آن ها آسیب بزرگی وارد می کنید.

به بیان دیگر، وقتی مشتری مشکل خود را برایتان آشکار می کند، نمی خواهید اسلحه را یک راست به طرف او بگیرید و بگویید: «پس که این طور! دیگر نیازی به نگرانی نیست! محصول من مشکلت را از بیخ ریشه کن خواهد کرد، پس دیگر دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد. با خیال راحت بنشین و من همه چیز را برایت توضیح می دهم».

با انجام چنین کاری، در حقیقت دارید تیشه به ریشه خود می زنید. ملاحظه کنید، با به کارگیری درمان موقتی برای درد مشتری، او را از خریدار برانگیخته بودن به خریدار چیره تبدیل می کنید. این دقیقاً برخلاف اهداف ما خواهد بود.

به جای این کار، با پرسیدن مجموعه ای از سؤالات تکمیلی و تکنیک قدم به آینده، درد او را تشدید و او را وادار می کنید تا بپذیرد که اگر همین الآن برای برطرف کردن درد خود اقدام نکند، دردش بیش از پیش هم خواهد شد.

این کار تضمین می کند که مشتری نه تنها متوجه پیامد های اقدام نکردن برای رفع مشکلش است، بلکه از اعماق وجود خود نیز آن پیامد ها را حس می کند.

منبع: کتابراه

           اگر فکر می کنید بعضی آدم ها خلاق به دنیا می آیند و شما از چنین موهبتی بی بهره هستید، اشتباه می کنید. برخی آدم ها خلاق ترند، چون خلاقیت را در خود پرورش می دهند. درحقیقت، کارشناسان معتقدند خلاقیت از اساس مهارتی آموختنی است. پس مانند هر مهارت دیگر، باید با تمرین و کوشش خلاق بودن را یاد بگیرید. خواستن کافی نیست و برای خلاق بودن باید هرروز تلاش کنید و خودتان را به سوی افکار نو و ایده های روشن سوق دهید
           «چطور به اینجا رسیدم، چطور ممکن است چنین گندی زده باشم؟!» این مکالمات ذهنی، برای خیلی از ما پیش آمده است. همه‌ ما اشتباهاتی مرتکب شده ایم و تصمیم های غلطی گرفته ایم که گاهی پیامدهای پرهزینه ای داشته اند. خودبخشودگی یا بخشیدن خودمان، به این معنی است که بتوانیم خودمان را به خاطر این اشتباهات و تصمیم های غلط ببخشیم
           کنکور یکی از مهم ترین آزمون های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می آید. در واقع کنکور را می توان ثمره 12 سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.
           برخی بر این باورند که این امر کاملا بستگی به استعداد دارد؛ یعنی همان مهارت های ذاتی که تعداد کمی از افراد باهوش با آنها به دنیا می آیند. برخی دیگر نیز معتقدند که این امر بیشتر با تلاش و کوشش در ارتباط است؛ یعنی تمرین بی وقفه تا زمانی که به هدف مورد نظر دست یابید.
           فکر می کنید در یک روز عادی چند بار تصمیم می گیرید؟ ده بار؟ شاید هم صد بار؟ به باور روان شناس ها تعداد این تصمیم ها خیلی بیشتر از چیزی است که فکر می کنیم، چیزی حدود هزار بار! اما چقدر در تصمیم گیری مهارت داریم؟ چه چیزهایی می توانند بر تصمیم ما تأثیر منفی بگذارند؟