هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » معرفی کتاب » قرار ملاقات با زندگی »
۱۳۹۹ جمعه ۱۹ ارديبهشت

زالیا کاهاواته در کتاب قرار ملاقات با زندگی، از امیدی که در دلش است و نمی گذارد تسلیم شود، تجربیاتی که هنگام مبارزه با طبیعت برای زندگی کردن بدست آورده، ترک اعتیادش، کارآفرینی ها و فعالیت خیریه اش سخن می گوید.

او به دلیل شیمی درمانی وضعیت جسمی دشواری داشته و طی این دوره 95 درصد بینایی اش را از دست داده است اما دیدگاهی مثبت به زندگی دارد و و به پاس تجربیات تلخی که از سر گذرانده و شرایط سخت زندگی اش تجربیاتی سودمند کسب می کند.

هنرستان رشته کامپیوتر معرفی کتاب

خواندن کتاب قرار ملاقات با زندگی (Mein blind date mit dem leben) برای همه خصوصا کسانی که از استعداد ها و توانایی های خود غافلند بسیار مفید است. این کتاب به شما درس زندگی می دهد. حتی اگر سختی هایی که در کتاب به آن ها اشاره شده را تجربه نکرده باشید و زندگی راحتی داشته باشید.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (قرار ملاقات با زندگی) با شما هستیم.

زالیا کاهاواته (Saliya Kahawatte) در کتاب حاضر آورده است: تجربه به من آموخته است که بیشتر افراد آنچه را که نمی توانند تصور کنند، انجام ناپذیر و غیرممکن می پندارند و همین باعث می شود که خود و دیگران را در چهارچوب های فکری و عملی و عادات روزمره محدود کنند و توانایی های بالقوۀ بیشماری را بلااستفاده رها کنند. چنین اشخاصی وقتی در برابر کسی مانند من قرار می گیرند که از دید آن ها به یک زندگی ظاهراً غیرِممکن، عملاً حرکت و پویایی و امکان بخشیده است، عکس العملی توأم با ناباوری و گاه شک و تردید نشان می دهند.

او بهترین و مهم ترین درس ها را در دوران های دشوار زندگی اش آموخته است برای مثال در جریان مبارزه اش با سرطان توانایی یافتن دشمنان درونی، شناخت درست و غلبه بر آن ها و بعدتر دستاوردهای جدید و مهم تری را در دوران روان درمانی و ترک اعتیاد بدست آورده است.

در بخشی از کتاب قرار ملاقات با زندگی می خوانیم:

به این ترتیب آخرین قدم استراتژی من هم نتیجه داد. شگفت آور این بود که به شکلی معجزه آسا و به سرعت حالم رو به بهبودی می رفت. از نیمۀ نوامبر اجازه داشتم برای ساعت های طولانی به پارک بروم. یک بار باران تندی بارید. من سرم را تا جایی که می شد به پشت خم کرده بودم تا بتوانم تا حد امکان بیشترین قطرات درشت باران را روی صورتم حس کنم.

حس غیرقابل توصیف و بی نهایت زیبایی بود. بالأخره از بیمارستان مرخص شدم اما نه برای همیشه. هنوز یک عمل جراحی بزرگ پیش رو داشتم. من و لارا حتی ثانیه ای فکرمان را به این دلیل خراب نکردیم. کم کم موهایم شروع به درآمدن کردند اما من به سر طاسم عادت کرده بودم و هر هفته چندین بار سرم را تا ته اصلاح می کردم. این مدل را تا به الان هنوز هم می پسندم. این طاسی مرا یاد دورانی می اندازد که در آن با موفقیت از همراه شدن با مرگ سر باز زده بودم.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

به رغم اینکه قانوناً هنوز بیمار محسوب می شدم اما در رستوران مشغول به کار شدم. کارمان بسیار گرفته بود. بسیاری از مهمانان برای جشن کریسمس سالن را رزرو کرده بودند. شب ها با کمک لارا به حساب و کتاب ها می رسیدم. او رقم به رقم تمام فاکتورها را برایم خواند تا جایی که توانستم حساب ماه هایی که نبوده ام را نیز بازیابی و رسیدگی کنم. بعد از آن یک مشاور مالیاتی استخدام کردم تا به صورت مرتب در پایان هر سال کاری به امور مالیاتی رسیدگی کند.

در تاریخ 6 دسامبر 1994 روز تولد بیست و پنج سالگی ام ساعت هشت صبح برای دومین بار به اتاق عمل منتقل شدم. قرار بود طی عملی هشت ساعته برای احتیاط، تعداد زیادی از غدد لنفاوی ناحیۀ شکم را خارج کنند. حتی رئیس بخش هم قرار بود سر عمل حاضر شود.

منبع: کتابراه

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.