هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۹ يکشنبه ۶ مهر

میکروکتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن به قلم استیو هاروی که برای مدت زیادی در گروه پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار داشت، یکی از معروف ترین کتاب های روانشناسی در جهان محسوب می شود که تا به امروز به زنان بسیاری در سراسر دنیا کمک کرده که مشکلات رابطه خود را حل کنند.

هنرستان رشته کامپیوتر معرفی کتاب

در دنیا هیچ چیزی وجود ندارد که بتوان آن را با عشق یک زن مقایسه کرد. دوستی، دلسوزی، سخاوت، صبوری و ... تنها تعداد کمی از خصوصیات روشن زنانی است که قصد دارند رابطه شان را شروع کرده و آن را با عشق و علاقه حفظ کنند. ولی گاهی اوقات زنان نمی توانند دلیل بعضی رفتارهای مردان را درک کنند، بنابراین این رفتارها را نوعی بی احترامی از سوی آن ها برداشت می کنند.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن) با شما هستیم.

نویسنده در میکروکتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن (Act like a lady, think like a man)، با روایتی جذاب و طنز، تجربه ها و حقایق شخصی خود را در اختیار زنان می گذارد و به آن ها نشان می دهد که مردان هنگام رابطه، صمیمیت و عشق چگونه فکر می کنند.

او در این کتاب به زنانی که در آستانه ی ورود به یک رابطه ی جدید با شوهر خود هستند یا رابطه ای را از پیش شروع کرده اند و می خواهند آن را ارتقا دهند، کمک چشمگیری می کند.

استیو هاروی با جمع آوری مباحث جامع و کاربردی به زنان سراسر دنیا کمک کرده تا شناخت بهتر و بیشتری از مردان پیدا کنند و اجازه ندهند تا سختی ها و مشکلات از لحاظ فکری و جسمی آن ها را مورد آزار قرار دهد. شما با بهره گیری از اصول و تیپ های گوناگون رفتاری که این کتاب در اختیار شما قرار می دهد و در بیشتر مردان نیز مشترک است، می توانید آن ها را شناخته و بدانید چه عکس العملی از خود در برابرشان نشان دهید.

علاوه بر این روش های کاربردی این کتاب به خانم ها می آموزد که چطور کنترل زندگی خود را در دست داشته باشند و پایه های روابط خود را محکم تر نمایند.

میکروکتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام زنانی به رشته ی تحریر در آمده است که قصد دارند زندگی خود را دگرگون کنند و در عین حال وارد راه تازه ای از زندگی خود شوند.

استیو هاروی را بیشتر بشناسیم:

استیو هاروی (Steve Harvey) مجری و کمدین معروف، در سال 1957 دیده به جهان گشود. او نویسنده، هنرپیشه و تهیه کننده برنامه های تلویزیونی و رادیویی است. هاروی 20 سال است که برای خنداندن مردم تلاش می کند و به عنوان کمدین در برنامه های گوناگونی حضور داشته است.

وی در زندگی اش سختی های زیادی را تحمل کرده و سال ها در بیمه مشغول کار فروشندگی بوده تا اینکه در نهایت یک روز در یک نمایش کمدی شرکت می کند، دیده می شود و درآمد خوبی هم از آن نمایش به دست می آورد.

درآمد بالایی که از آن نمایش به دست می آورد به او انگیزه می دهد تا این کار را ادامه دهد، با وجود اینکه خانواده اش با این موضوع موافق نبودند و او را از خانه بیرون انداختند، استیو از هدفش دست بردار نبود. او مدت زیادی در فقر و سختی زندگی خود را گذراند اما بالاخره روزی به یکی از ستارگان طنز در جهان تبدیل شد. استیو از سال 2007 تا 2014 نامزد جوایز مختلف بین المللی همچون امی اوارد شده است.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب ها مفید هستند؟

میکروکتاب های سبکتو در حقیقت چکیده ای مهم از کتاب ها هستند که شما بتوانید آن ها را در زمانی معقول بخوانید. همه ما در روز زمان های پرت زیادی داریم که می توانیم با میکروکتاب آن را به زمان طلایی تبدیل کنیم.

میکروکتاب ها شامل بخش های ثابتی هستند، در ابتدا توضیحاتی در مورد نویسنده وجود دارد چرا که وقتی شما با نویسنده آشنا باشید بهتر با کتاب ارتباط برقرار می کنید. بخش بعدی، توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید در یک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش آخر هم چکیده مفید آن است.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

در پشت صحنه برنامه استیو هاروی بودم که با خانمی شروع به صحبت کردم. از نظر ظاهری همه چیز تمام بود و همچنین از مهربانی او شوکه شدم. به غیر از اینکه از سه فرزند خودش مراقبت می کرد، دو فرزند دیگر را هم به سرپرستی قبول کرده بود.

متوجه شدم مردی در پشت صحنه به او خیره شده و به نظر می رسید که نقشه ای دارد. این موضوع را در مقابل همه گفتم. اما زن گفت که ما فقط یک گپ دوستانه داشتیم. به او گفتم به مرد نزدیک شو و بگو که 5 فرزند داری. او هم این کار را کرد. وقتی مرد کلمه 5 فرزند را شنید شوکه شد و تا آخر برنامه پشت خود را به زن کرده بود و اصلا دوست نداشت که با او روبرو شود.

این مرد به دنبال یک رابطه جنسی بود. چیزی که نه من و نه هیچ مرد دیگری آن را انکار نمی کند. در واقع زمانی که آن مرد با خانم مکالمه می کرد خودش و زن را بدون وجود مزاحم تصور کرده بود و 5 فرزند دلیل خوبی برای دوری از او بود.

در واقع ما مردها اهمیتی به باورها، علایق و نحوه زندگی زن ها نمی دهیم، به همین دلیل کمتر دوست داریم حرف بزنیم. بیشتر دوست داریم بدانیم که چقدر می توانیم روی شما سرمایه گذاری کنیم.

اگر متوجه شویم که شما به زمان، احترام و توجه نیاز دارید، می فهمیم که ارزشمند هستید و باید برای داشتن تان صبر کنیم. در غیر این صورت جز خوشگذرانی چیز دیگری نمی خواهیم.

پدرزن من، مرد بسیار باهوش و نکته سنجی است. یکبار یکی از دخترانش با مردی آشنا شد و او را به خانه و برای صرف شام دعوت کرد. وقتی که شام تمام شد، پدرزنم از مرد پرسید: «ببینم چه برنامه ای برای دخترم داری»؟ مرد هم جواب داد: «منظورتون چیه؟ من طرح و برنامه ای ندارم»!

این جواب نمی توانست او را قانع کند و به پرسیدن ادامه داد، آنقدر پرسید تا مرد این پاسخ را داد: «فعلا می خوایم با هم خوش بگذرونیم». پدرزنم عصبانی شد ولی خشم خودش را کنترل کرد و پیش دخترش رفت و به او اصل ماجرا را گفت.

منبع: کتابراه

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.