هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » معرفی کتاب » چاکرا درمانی »
۱۴۰۰ شنبه ۷ فروردين

کتاب «بنیادهای چاکرادرمانی» اثری از «دیدره دایمر» است که در آن ضمن معرفی و تشریح مفهوم و نوع عملکرد چاکراها، روش های تقویت و هماهنگ کردن این چاکراها را هم بیان می کند. با تمرین روش ها و تمرین هایی که در این کتاب آمده، می توانید انرژی تان را پالوده و خودتان را به حالت عادی برگردانید. در این صورت، بهتر می توانید تصمیم بگیرید و آنچه را که باید انجام دهید، به روشنی ببینید. کتاب بنیادهای چاکرادرمانی با ترجمه ی محمود رجبی در سال 86 در انتشارات افکار منتشر شده است.

هنرستان رشته کامپیوتر معرفی کتاب

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (چاکرا درمانی) با شما هستیم.

درباره کتاب بنیادهای چاکرادرمانی
همین که این کتاب را انتخاب کرده اید نشان می دهد که در مسیر درست پیدا کردن تعالی و بهبود خود قرار گرفته اید. اصول چاکرادرمانی برای آن طراحی شده تا شمار را از طریق یافتن مراکز اصلی انرژی یا همان چاکراها، به سفری ببرد که طی آن بهتر از چیزی خواهید شد که اکنون هستید. این روش های ساده و در حال موثر طراحی شده اند تا در تمام سطوح جسمی، ذهنی، احساسی و روحی، از راه زدودن گرفتگی ها در میدان انرژی و متعادل کردن جریان انرژی، باعث بهبودی و سلامتی در فرد شود. با استفاده از این کتاب می توانید روش های انرژی بخشی را برای ذخیره سازی و پالودن گرفتگی های انرژی، بیاموزید. همچنین یاد می گیرید که چطور انرژی را به حرکت درآورید و این فرصت را داشته باشید تا نیروهای دگرگون کننده ی تجسم، صدا، رنگ، رایحه درمانی، بازتاب شناسی، کریستال ها، سنگ های قیمتی و تمرین های بدنی را هم به کار گیرید.

مروری بر بخش های کتاب بنیادهای چاکرادرمانی
بخش اول، چاکراهای خود را بشناسید: فصل اول کلیاتی درباره ی مبحث چاکراشناسی است و اطلاعات جامعی در آن آمده که پیش از مطالعه ی ادامه ی کتاب، به آن ها نیاز خواهید داشت. همچنین تاثیرات روحی و جسمی انرژی گرفتار شده را کشف خواهید کرد و این که این امر چگونه می تواند باورها، سلامتی، خوشبختی و توانایی عملی شما را در جهان به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد. در این بخش مباحثی مانند به کارگیری درمان های گوناگون، رئوس کلی نظام چاکرا، هفت مرکز اصلی انرژی، گرفتگی انرژی، و تاثیرات احساسی، ذهنی و سلامتی جسمانی بررسی خواهد شد.

بخش دوم، چاکرا درمانی: در این بخش برخی از روش های بنیادی را برای پالودن میدان انرژی ، رهاکردن انرژیِ «ذخیره» و بازگشت به حالت طبیعی، هماهنگ و عادی یاد خواهید گرفت. زمینی شدن، محافظت، مدیتیشن انرژی جاری، تبدیل انرژی، متعادل کردن انرژی، چاکرادرمانی ها، بازتاب شناسی، و ورزش های تندرستی عمومی، از مباحث این فصل هستند.

بخش سوم، ورزیده کردن چاکراها: این بخش مجموعه ای از تمرین های کششی، انعطافی و تنفسی است که تاثیر انرژی بخشی روی چاکراها می گذارد. وقتی این مجموعه ها به طور روزانه تمرین شوند، نتایج نیروبخشی به همراه خواهند داشت. انرژی مرحله به مرحله و چاکرا به چاکرا ساخته می شود تا در مرحله ی نهایی در چاکرای هفتم، رها شود. این فصل شامل هفت تمرین برای هفت چاکرا است. سه تمرین اول بر قدرت بدنی و حرکت تاکید می کند. تمرین های چهارم تا هفتم آرام هستند و بر انعطاف پذیری کششی تاکید دارد.

هنرستان رشته کامپیوتر معرفی کتاب

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

در بخشی از کتاب بنیادهای چاکرا درمانی می خوانیم

صدا درمانی
صدا درمانی امری بسیار باطنی است. شما را تشویق می کنم به موسیقی ای که در درون تان طنین می اندازد گوش فرا دهید. پیشنهادهایی در این کتاب وجود دارد. هر چند خودتان بهترین سرچشمه ی آگاهی هستید که چه نوع موسیقی به شما آرامش و انرژی می بخشد. صداها و موسیقی های گوناگون را کشف کنید. هنگامی که حسی از ارتعاش دارید که برای شما و هر یک از چاکراهای جداگانه پژواک دارد، تهیه ی نواری برای گوش دادن و لذت آرام بخش آن را پیشنهاد می کنم، شاید پنج دقیقه موسیقی با صدا برای هر کدام از هفت چاکرا. نواری سی دقیقه ای تهیه کنید (صدا برای چاکرای هفتم خاموشی است). می توانید بنشینید و به این نوار گوش دهید، یا می توانید مدیتیشن انرژی جاری را در حال گوش دادن به نوار، یا سوزاندن کندر و نظیر این ها انجام دهید.
صدا درمانی، سرودخوانی را نیز دربرمی گیرد. همین طور خواندن صداهای مخصوص یا ترنم وردها. در این حالت بگذارید صدا و ارتعاش و آوای خود شما طنین انداز شود و انرژی تان را پاکیزه کند! برای انجام دادن این کار لازم نیست آوازخوان باشید. همه ی ما صدایی داریم، برای تندرستی تان از آن بهره بگیرید.

رنگ درمانی
رنگ درمانی تجسم و تنفس در رنگ های گوناگون در میدان انرژی شما را دربرمی گیرد. این درمان با تمرین های بدنی و یا انرژی جاری درهم آمیخته می شود تا خانه تکانی بزرگی ایجاد کند! می توانید رنگی را برگزینید که با چاکرایی که بیشتر از حالت تعادل خارج شده، پیوند دارد و آن رنگ را به درون آن چاکرای ویژه و هاله ی خودتان بدمید؛ یا می توانید زمان بگذارید تا به ترتیب چاکراهای تان را کشف کنید و رنگ (های) مربوط را درون هر چاکرا بدمید. باز هم، از آفرینندگی و قدرت تخیل خود بهره بگیرید! با رنگ های گوناگون به آزمایش بپردازید. برای نمونه، در حال حرکت انرژی، شاید مایل باشید رنگ ویژه ای را بالای چاکرای تاج تان تجسم کنید و بگذارید انرژی رنگ در سرتاسر میدان انرژی شما جاری شود. یا شاید بتوانید جامهای از رنگ ویژه ای بپوشید تا به شما انرژی ببخشید. به یاد داشته باشید که سفید همه ی طیف رنگ را دربردارد. بنابراین همیشه گزینه ی مطمئنی است. اگر شما مایل باشید می توانید چاکرای ویژه ای را فعال کنید. همچنین می توانید خود را با رنگی که با آن پیوند دارد احاطه کنید، برای نمونه، برای به کار انداختن چاکرای قلب ممکن است بخواهید جواهر صورتی به کار برید و گل های صورتی در اطراف تان بگذارید و مانند این ها رنگ ملافه های تخت خواب خود را بررسی و خود را با رنگ هایی احاطه کنید که انرژی شما را کامل می کند، این عمل نتایجی به بار می آورد که در انتظار آن هستید.

منبع: فیدیبو

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.