هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » معرفی کتاب » اول عاشق خودت باش »
۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر

در 30 روز عادات خود را تغییر دهید تا زندگی تان تغییر کند! مارک رکلاو نویسنده ی پرفروش آمازون در کتاب اول عاشق خودت باش، راه های غلبه بر عزت نفس پایین، اضطراب، تنش، حس ناامنی و عدم اعتمادبه نفس را به شما می آموزد.

انسان چیزی نیست جز عزت نفس؛ جغرافیای بیرونی آدمی تغییر نمی کند، مگر اینکه فرد از درون، خودش را تغییر دهد و این تغییر در گرو شناخت خویش و رسیدن به عزت نفس است.

با شناخت حقیقت درونی خود، حقیقت خدا و حقیقت جهان هستی می توانید به عزت نفس دست پیدا کنید. همه چیز به درون شما بستگی دارد. طرز نگاه شماست که دنیای بیرونتان را می سازد. جهان، آیینه ی باورهای درونی شماست.

انسان های با عزت نفس بالا بسیار قدرتمندند و در هر اتفاقی به دنبال پیام آن هستند. آن ها می دانند هیچ مسئله ای اتفاقی رخ نمی دهد و تمام مسائل حاوی درس و پیامی برای رشدشان است.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (اول عاشق خودت باش) با شما هستیم.

حالا یک اتاق را در نظر بگیرید که درون آن عشق، ثروت، شادی، قدرت، موفقیت، آرامش، خلاقیت و صداقت وجود دارد. کلید این اتاق، عزت نفس است. شما با داشتن کلید عزت نفس می توانید به تمام مسائل درون اتاق دست پیدا کنید.

کتاب اول عاشق خودت باش (Love yourself first) ویژگی های درونی تان را به شما نشان می دهد. مسائل کلیدی مربوط به عزت نفس را بیان می کند و تمرینات مؤثری برای افزایش عزت نفس ارائه می دهد، به طوری که بعد از اتمام کتاب شاهد تحولات بزرگی خواهید بود.

روش های زیادی برای استفاده از این کتاب وجود دارد. ابتدا کل کتاب را بخوانید و با مفاهیم آن انس بگیرید. پذیرفتن و دوست داشتن بعضی از آن ها آسان است، ولی پذیرفتن برخی دیگر دشوارتر خواهد بود. نگران نباشید. این مسئله ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد.

بعد از آن، کتاب را برای بار دوم بخوانید و تمرینات را انجام دهید. می توانید از ابتدای کتاب شروع کنید و تمرینات را یکی پس از دیگری انجام دهید، یا می توانید ابتدا تمریناتی که بیشتر دوست دارید را انجام دهید. با شیوه خودتان روی کتاب کار کنید و اجازه ندهید سادگی تمرینات شما را گول بزند. اگرچه بسیاری از مفاهیم و ایده ها کاملاً ساده هستند، اما می توانند زندگی تان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.

به هرحال فقط خواندن کتاب کافی نیست. اگر می خواهید عزت نفستان را ارتقا دهید، باید برخی کارها را نیز انجام دهید.

بیشتر روی مفاهیمی که به آن ها علاقه کمتری دارید، کار کنید. بله درست فهمیدید. بیشتر روی مفاهیمی کار کنید که آن ها را خیلی کمتر دوست دارید. همان هایی که در ذهنتان می گویند «به هیچ وجه. این راهکار برای من مؤثر نیست.» بیشتر اوقات چیزهایی که باید یاد بگیرید مواردی هستند که کمتر به دنبال یادگیری آن ها هستید، همان هایی که در ابتدای مسیر آن ها را رد می کنید. این مسئله ای ذهنی است. بیایید سفر خودتان را برای بالا بردن عزت نفس شروع کنیم... لحظات خوشی برایتان آرزو می کنیم!

کتاب اول عاشق خودت باش برای چه کسانی مناسب است؟
اگر شما هم از کمبود اعتمادبه نفس و عزت نفس رنج می برید و می خواهید این ضعف را در خودتان از بین ببرید، این کتاب به شما می کند.

با مارک رکلاو بیشتر آشنا شویم:
مارک رکلاو (Marc Reklau) مربی، سخنران و نویسنده هفت کتاب است. کتاب در «سی روز عاداتتان را تغییر دهید تا زندگی تان تغییر کند»، از پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون است که از آوریل 2015 بیش از 180000 بار فروخته و بارگیری شده است و به زبان اسپانیایی، آلمانی، ژاپنی، تایلندی، اندونزیایی، پرتغالی و کره ای ترجمه شده است.

او این کتاب را در سال 2014 پس از اخراج شدن از کار نوشت و به معنای واقعی کلمه از بیکاری به لقب نویسنده ی پرفروش ترین کتاب سایت آمازون (که درواقع عنوان دومین کتاب وی است) رسید. نسخه اسپانیایی آخرین کتاب او «مقصد خوشبختی» توسط ناشر اسپانیایی در ژانویه 2018 منتشر شده است.

رسالت مارک این است که به افراد کمک کند تا زندگی مورد نظرشان را بسازند و منابع و ابزارهایی را برای تحقق هدفشان در اختیار آن ها قرار دهد.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

در بخشی از کتاب اول عاشق خودت باش می خوانیم:
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای کامل بودن به همه چیز احتیاج دارید، شما محکوم به مقابله با بدبختی هستید. کمال گرایان معمولاً کارهای اضافی زیادی انجام می دهند، زیرا فکر می کنند دیگران نمی توانند وظایفشان را به خوبی آن ها انجام دهند، بنابراین کاری را به دیگران محول نمی کنند. آن ها اضطراب و استرس زیادی را تجربه می کنند، زیرا همیشه ترس از شکست دارند.

کمال گرایی دشمن خلاقیت است و غالباً ما را از عمل گرایی بازمی دارد و این امر باعث می شود کمال گرایی به یکی از اصلی ترین دلایل تأخیر و تعلل تبدیل شود. این افراد حتی بیشتر از بقیه از شکست می ترسند. اگر آن ها اقدام نکنند، اگر تصمیم نگیرند، پس شکست هم نخواهند خورد؛ بنابراین، درنهایت، آن ها نه اقدامی می کنند و نه تصمیمی می گیرند. این افراد هرگز کاری را به پایان نمی رسانند و کتاب یا مقاله را به طور کامل بازنویسی نمی کنند و کار را نیمه تمام رها می کنند، زیرا هنوز کامل نیستند؛ و بنابراین فرصت ها از دست می روند و زمان می گذرد و هیچ نتیجه ای به دست نمی آورند.

کمال گرایی به عزت نفستان آسیب می زند، به این خاطر که دائم احساس عدم موفقیت و عدم پذیرش خودتان را تجربه می کنید. اگر دائماً خودتان را به عنوان یک آدم شکست خورده تصور کنید، ایجاد عزت نفسی سالم تقریباً برایتان غیرممکن است. همچنین به احتمال زیاد این افراد کمتر تلاش می کنند و کمتر خودشان را در معرض خطر قرار می دهند، هر دوی این ها عامل اصلی موفقیت و سعادت شخصی است.

منظور مرا اشتباه برداشت نکنید. مکان ها و مشاغلی وجود دارند که دوست دارید در حد کمال آن ها را داشته باشید- برای مثال در اورژانس یا عمل جراحی، اما در بسیاری از حوزه های دیگر این مسئله لازم نیست.

منبع: کتابراه

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.