هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر، هوش مصنوعی یکی از گرایش های مهندسی کامپیوتر است که در حال حاضر در مقاطع ارشد و دکتری امکان تحصیل در این رشته وجود دارد. به طور کلی می توان گفت در هوش مصنوعی سعی بر این است سیستم هایی تولید شود که بتوانند مانند انسان ها فکر کنند و توانایی یادگیری و تصمیم گیری داشته باشند. در این رشته تکنیک های مختلفی جهت دستیابی به چنین سیستم هایی تدریس می شود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز به سیستم های هوشمند، رشته هوش مصنوعی در بازار کار، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مواردی که در حال حاضر در بازار کار فرصت های شغلی زیادی برای آن موجود است، حوزه داده کاوی است. طراحی و تولید سیستم هایی که توانایی یادگیری داشته باشند نیز یکی دیگر از حوزه های پرکاربرد و بحث های داغ این رشته در بازار کار است.

هوش مصنوعی یکی از موضوعات مورد توجه دانشگاه های بزرگ جهان نیز می باشد. تقریبا می توان گفت تمام دانشگاه های بزرگ دارای آزمایشگاه های مجهز و بزرگ برای دانشمندان و دانشجویانی هستند که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند. از این رو می توان گفت این رشته، بهترین فرصت ها را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های بزرگ نیز به شما می دهد.  

به طور کلی تحصیل در این رشته در مقطع ارشد، علاوه بر اینکه بر علم و توانایی های دانشجویان می افزاید، فرصت های شغلی و تحصیلی بسیار خوبی نیز برای افراد به وجود می آورد؛ کیفیت فرصت های به دست آمده، وابستگی کاملی به میزان توانایی های علمی و عملی افراد دارد.

یادگیری ماشین
روشهایی که کامپیوتر را قادر میسازد عملی شبیه به یادگیری و تجربه را در حین انجام مکرر یک عمل انجام دهند یعنی با توجه به اعمالی که دفعات قبل انجام داده و بررسی نتایج آنها سعی کند در دفعات بعدی اعمالی بهتر و مطلوب تر و با خطای کمتر انجام دهد.

شبکه های عصبی
روش جدید حل مسائل هوش مصنوعی بوسیله شبکه ای از واحدهای متصل به هم که هر کدام قابلیت پردازش داده ها، ارتباط با نورون های دیگر وهمچنین ایجاد تغییرات در مشخصات شبکه را دارند و این اعمال را در جهت بهینه سازی عملکرد شبکه انجام میدهند. شبکه های عصبی معمولا در مسائلی نظیر بهینه سازی، تخمین توابع، کنترل و... کاربرد دارند.

پردازش تکاملی
شاخه ای جدید از هوش مصنوعی که با در نظر گرفتن یک یا چند جواب اولیه برای یک مساله بوجود آوردن جوابهای جدید از جوابهای موجود و انتخاب جوابهای بهتر سعی میکند یک جوابی میکند یک جوابی نسبتا بهینه برای مسأله بدست آورد.

رباتیک
طراحی رباتهای کامپیوتری (مکانیکی یا نرم افزاری) برای انجام وظیفه ای خواص .برای هوشمند ساختن رباتها از آلگوریتم های هوش مصنوعی مانند یادگیری ، پردازش تصاویر ، تشخیص گفتار و ... استفاده میشود.

منطق فازی
تعمیمی است ازمنطق کلاسیک که در آن بجای دو مقدار درست و غلط، درجه درستی داریم که میتواند یین عدد صفرو یک باشد.

پردازش زبان طبیعی
قسمتی از هوش مصنوعی که به پردازش متون زبانهای طبیعی میپردازد تا معنای آنها را استخراج کند.

سیستم های خبره
سیستم هایی که بوسیله جمع آوری داده ها و قوانین در یک زمینه خاص میتوانند درآن زمینه مانند یک فرد خبره و متخصص عمل کند (نمونه رباتهای جراح)

محاسبات نمادین
انجام محاسبات ریاضی به صورت نمادین نه عددی. یعنی اگر ۲ به توان ۲ چهار میشود این الگوریتمهای هوش مصنوعی قدرت تعمیم آن به x به توان ۲ را دارند و در نهایت به جای عدد جوابی وابسته به نماد برمیگردانند مثل x ضربدر x.

منبع: سه گام

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.