هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۸ جمعه ۲۴ خرداد

بخش مهندسی کامپیوتر (سخت‌افزار) در زمینه تولید روشها و ابزارهای طراحی مدارهای دیجیتال، فعالیت می کند. قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر، فعالیت های دیگر این گرایش نیز که در زمینه های تحقیقات بر روی پروتکل های چند رسانه ای و باسهای استاندارد بوده از جایگاه بالایی برخوردار می باشد. همچنین تحقیقات به روزی در زمینه متدهای طراحی FPGA ها در این بخش در جریان است. مهندسان کامپیوتر سخت‌افزار در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکترا در زمینه‌های زیر فعالیت می کنند:

  • ابزار CAD برای طراحی و ساخت مدارهای دیجیتال
  • زبانهای توصیف سخت افزار در سطوح مختلف و تدوین روشهای طراحی، شبیه‌سازی و سنتز
  • برنامه‌های تست و تولید تست و آزمون‌پذیری مدارهای دیجیتال
  • استفاده زبانهای سخت افزاری برای بررسی مدارها از نظر استفاده توان، قابلیت اطمینان و سرعت
  • فشرده‌سازی تصویر، پردازش سیگنال‌های ویدیویی
  • طراحی و ساخت پروتکل‌های چندرسانه‌ای و استانداردهای مربوطه به آن
  • پژوهش‌هایی در جهت ساخت پروسسورهای شبکه و پروتکل‌های آن
  • روشهای ساخت مدارهای توان پایین

رشته کامپیوتر حسابداری معماری انیمیشن (پویا نمایی) گرافیک

از آنجایی که دانشجویان در این گرایش آماده طراحی مدارهای الکترونیکی می شوند، دروس تخصصی آنها تا حدود زیادی مشابه دروس رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک است. از دروس تخصصی آن می توان الکترونیک 2، الکترونیک دیجیتال، طراحی مدارهای مجتمع در ابعاد خیلی بزرگ، موضوعات پیشرفته در سخت افزار، طراحی مدارهای واسط و ... را نام برد.

دو گرایش نرم افزار و سخت افزار در مقطع کارشناسی بیش از آن که درس های اختصاصی داشته باشند درس های مشترک زیادی دارند، بخشی از آنها عبارتند از: مبانی کامپیوتر و برنامه سازی، برنامه نویسی پیشرفته، ساختمان گسسته، ساختمان داده، مدار منطقی، مدار الکتریکی 1، الکترونیک 1، طراحی الگوریتم، میکروپروسسور، معماری کامپیوتر، سیستم عامل، آمار و احتمال مهندسی، ریاضیات مهندسی، شبکه های کامپیوتری و ...

در کل نمی توان تفاوت زیادی در مقطع کارشناسی بین نرم افزار وسخت افزار قائل شد چرا که دانشجویان هر گرایش با داشتن حق انتخاب در دروس اختیاری (که در حدود 15 واحد است) در صورت علاقه می توانند دروس اختصاصی گرایش دیگر را بگذرانند. تفاوت ها در مقطع کارشناسی ارشد بسیار زیاد شده تا جایی که به ندرت می توان دروس مشترک بین این دو گرایش پیدا کرد.

دانشجویانی که وارد رشته مهندسی کامپیوتر می شوند باید پیش زمینه ریاضی قوی، الاخصوص در ریاضیات گسسته و آمار و احتمال داشته باشند.

در نهایت یک پیشنهاد دوستانه: اگر در دانشگاه به دنبال رفاه و آسایش می گردید و از تکالیف و پروژه های درسی پی در پی واهمه دارید، بهتر استدور این رشته خط بکشید.

منبع: کانون قلم چی

           افزایش اعتماد به نفس یک فرایند تدریجی است که نیاز به آگاهی، تمرین و تغییر نگرش دارد. برای تقویت اعتماد به نفس، می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید
           بیل گیتس (Bill Gates) سیزده ساله بود که مدرسه امکان استفاده از کامپیوتر را برای دانش آموزانش فراهم کرد. او چنان به برنامه نویسی برای کامپیوتر علاقه مند شده بود که اجازه داشت در کلاس ریاضی شرکت نکند و در عوض زمانش را به برنامه نویسی بگذراند.
           در سال 1947 میلادی و در خانواده ای سخت گیر و نسبتا مذهبی در برزیل به دنیا آمد. ذهن پرسشگر و رؤیاپرداز کوئیلو از همان کودکی رؤیای نویسندگی را در سر می پرورانید
           وقتی اکثر معلمان شروع به برنامه ریزی دروس خود برای هفته می کنند، امیدوار کردن دانش آموزان یا ایجاد انگیزه و امید در محصل ها معمولا در الویت برنامه های تدریس شان نیست. با این حال، صرف کمی زمان در هر روز برای آموزش و تمرین مهارت‌های امید می‌تواند مزیت های روشن و سنجیده ای را برای دانش‌آموزان و کل کلاس درس به همراه داشته باشد.
           یکی از نوابغ مسلم ادبیات روسیه در قرن نوزدهم بود. دو رمانِ «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» از شاهکارهای فناناپذیر این داستان نویس شهیر به شمار می‌روند