هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » معرفی کتاب » کار عمیق »
۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد

قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته نوشته ی کال نیوپورت، اثر پرفروشی است که نشان می دهد چگونه ظهور تکنولوژی، توانایی تمرکز عمیق بر وظایف تان را از شما گرفته است و چطور می توانید بر این معضل غلبه کنید.

چرا بدون کار عمیق (Deep Work) و متمرکز، نمی توان به نتایج آنچنانی رسید؟ کال نیوپورت (Cal Newport) در این کتاب که از زمان انتشار در لیست پرفروش های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون قرار گرفته است، می گوید که «تمرکز» در دنیای پرآشوب امروز، حلقه ی مفقودۀ موفقیت است.

معرفی کتاب قبولی در کنکور

در این اثر استراتژی های گوناگونی مطرح می شود که به شما کمک می کند خروجی کارتان را بهبود بخشید و از زمان آزاد در اختیارتان نهایت بهره را ببرید. صرف نظر از اینکه برنامه نویس کامپیوتر باشید یا نویسنده، بازاریاب، مشاور و یا کارآفرین، برای موفقیت، باید بهترین چیزهایی که می توانید را تولید کنید، امر مهمی که نیاز به عمیق بودن دارد.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (کار عمیق) با شما هستیم.

اغلب افرادی که چندین کار را به صورت همزمان انجام می دهند، تحسین می کنید. دوست دارید خودتان هم با انجام همزمان و یا سریع چندین کار، بازدهی تان را بیشتر و در وقت تان صرفه جویی کنید. اما مشکل بزرگی در این نگرش وجود دارد؛ هیچ نتیجه ی مهم و قابل افتخاری با این شیوه به دست نمی آید! در اقتصاد فعلی روز به روز به تمرکز و کار عمیق بیشتر نیاز پیدا می کنید و همزمان داشتن تمرکز و کار عمیق، سخت تر می شود. اینگونه است که داشتن مهارت کار عمیق، شما را به یکی از معدود افراد بسیار ارزشمند در کسب و کار و زندگی شخصی تان تبدیل می کند.

دو دلیل برای ارزشمندی کار عمیق وجود دارد. مورد اول، مربوط به یادگیری است. شما در دوران اقتصاد اطلاعاتی زندگی می کنید که وابسته به سیستم های پیچیده ای است که به سرعت در حال تغییرند. به عنوان مثال بعضی از زبان های برنامه نویسی که یاد گرفته اید، ده سال قبل وجود نداشتند و احتمالاً تا ده سال دیگر هم منسوخ خواهند شد.

به طور مشابه، کسی که در زمینه ی بازاریابی در دهه 1990 فعالیت می کرده است، احتمالاً در مورد اینکه امروزه بازاریابان، نیاز به داشتن مهارت در زمینه ی تجزیه و تحلیل دیجیتال دارند، هیچ ایده ای نداشته است. بنابراین برای ارزشمند ماندن در اقتصادتان، باید بر هنر یادگیری مطالب پیچیده با سرعت بالا تسلط داشته باشید. این امر مهم، نیاز به کار عمیق دارد. اگر این توانایی را پرورش ندهید، به احتمال زیاد از پیشرفت های تکنولوژیکی عقب خواهید ماند.

دلیل دوم برای ارزشمند بودن کار عمیق، این است که انقلاب شبکه های دیجیتال، اثرات مثبت و منفی دارد. اگر بتوانید چیز سودمندی ایجاد کنید، دسترسی به مخاطب آن (برای مثال، کارفرمایان یا مشتریان) اساساً بدون محدودیت است؛ عاملی که پاداش مادی و معنوی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. از سوی دیگر، اگر چیزی که تولید می کنید متوسط باشد، پس به مشکل برخواهید خورد، زیرا پیدا کردن جایگزین بهتر در اینترنت برای مخاطبان شما بسیار آسان است.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

جملات برگزیده ی کتاب کار عمیق؛ قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته:

- رابطه ی بین کار عمیق و همکاری، مهارت می طلبد.
- کار عمیق به شما کمک می کند تا کاری در سطح ممتاز ارائه کنید.
- کار عمیق به شما کمک می کند تا مطالب دشوار را به سرعت بیاموزید.
- در میان حواس پرتی ها استراحت نداشته باشید؛ بلکه در میان تمرکزها استراحت کنید.

در بخشی از کتاب کار عمیق؛ قوانینی برای تمرکز در دنیایی آشفته می خوانیم:

ریک فورر آهنگر است. او متخصص شیوه های فلزکاری باستانی و قرون وسطایی است که در کارگاهش به نام «در کانتی فورج وورکز» با مشقت آن ها را بازسازی می کند. فورر هنرش را اینگونه توضیح می دهد: «تمام کارهایم را با دست انجام می دهم و از ابزارهایی استفاده می کنم که توانم را، بدون محدود کردن خلاقیتم یا تعاملم با مواد اولیه، چند برابر می کنند. کاری که ممکن است برای من، 100 ضربه ی دست طول بکشد، می تواند در یک دستگاه بزرگ پرس با یک ضربه انجام شود. این با هدف من در تناقض است و برای رسیدن به این هدف، تمام کارهای من، شواهدی از دو دستی را نشان می دهند که آن ها را ساخته اند».

در سال 2012، شبکه ی پی بی اس برنامه ی مستندی تهیه کرد که نگاهی اجمالی به دنیای فورر ارائه می داد. در این برنامه متوجه می شویم که او در انبار غله ای، در مزرعه ای روستایی در ایالت ویسکانسین که به کارگاه تبدیل شده است، کار می کند، در جایی نه چندان دور از منظره ی دریاچه ی میشیگان. فورر، اغلب در های انبار را باز می گذارد (یک احتمال این است که برای خارج کردن گرمای کوره ها این کار را انجام می دهد) و به این ترتیب، تلاش و زحماتش در کارگاه در کنار قابی از زمین های مزرعه که تا افق امتداد دارند، قرار می گیرند.

این محیط، دلپذیر است، اما در اولین برخورد، کاری که آن جا انجام می شود، می تواند خشن به نظر برسد. فورر، در مستند تلاش می کند تا یک شمشیر عصر وایکینگ را بازسازی کند. او با استفاده از یک تکنیک 1500 ساله برای گداخته کردن فولاد شروع می کند. نتیجه، شمشی است که خیلی بزرگ تر از سه یا چهار عدد گوشی هوشمند که روی هم چیده شده باشند، نیست. پس از آن، این شمش متراکم، باید به شکل یک تیغه ی شمشیر بلند و ظریف دربیاید و جلا داده شود.

منبع: کتابراه

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.