هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » معرفی کتاب » هنر خوب زندگی کردن »
۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ شهريور

کتاب «هنر خوب زندگی کردن» را «رولف دوبلی» نوشته و «عادل فردوسی پور»، «بهزاد توکلی» و «علی شهروز» به فارسی برگردانده اند. در بخشی از مقدمه به قلم «عادل فردوسی پور» آمده است: «هنر خوب زندگی کردن مجموعه ای از روش های عملی و کاربردی است که به تاکید نویسنده حاصل سال ها تحقیق و گردآوری مطالب گوناگون در حوزه ی روان شناسی، فلسفه، علوم اقتصاد، ریاضی و تجارت است...

معرفی کتاب قبولی در کنکور

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (هنر خوب زندگی کردن) با شما هستیم.

در این کتاب با جعبه ای شگفت انگیز از ابزارهای ذهنی آشنا می شوید. با بهره گیری از این ابزارهای هوشمند، بسیاری از انگاره های ذهنی شما دگرگون می شود. اگرچه آشنایی با این جعبه ابزار به تنهایی تجربه ی یک زندگی خوب را تضمین نمی دهد، دست کم کمک می کند تا در زندگی عملکرد بهتری داشته باشیم.» در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «در کتاب هنر خوب زندگی کردن، با پنجاه ودو میان بر ذهنی آشنا می ‏شوید تا با کمک آن‏ ها تصمیمات بهتر و هوشمندانه ‏تری بگیرید. شناخت این ابزارها شاید نتواند یک زندگی خوب را برای‏تان تضمین کند؛ اما مسیرتان را برای رسیدن به آن هموارتر می‏ کند. "رولف دوبلی قلمی رسا، هوشمند و متقاعدکننده دارد" ـ گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان/ "رولف دوبلی این استعداد را دارد که بهترین ایده ‏‏های دنیا را دست چین کند. همانند کتاب هنر شفاف اندیشیدن، در هنر خوب زندگی کردن نیز چنین کرده است" - جاناتان هایت، نویسنده‏ ی کتاب ذهن درست‏کار، پُرفروش ‏ترین کتاب نیویورک تایمز/ "دوبلی با شوخ‏ طبعی، ظرافت و نکته‏ بینی، هنر و علم را در مسیر رسیدن به عقلانیت با یکدیگر همراه می ‏کند" ـ جاشوا گرین، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد»

کتاب هنر خوب زیستن: 52 میانبر برای آرامش، ثروت و موفقیت اثر رولف دوبلی، نویسنده کتاب مشهور «هنر شفاف اندیشیدن» است. این کتاب شگفت انگیز تفکر شما را دگرگون خواهد کرد.

کتاب هنر خوب زیستن (The Art Of The Good Life)، مجموعه ای از ابزارهای کاربردی برای یک زندگی خوب است. پنجاه و دو ترفند برای رسیدن به شادکامی، از دوری گزیدن بدون احساس گناه از فناوری های روز گرفته تا پرداخت سرخوشانه جریمه های پارک ممنوع که هدف شان یاری به شما در رسیدن به خشنودی و شادکامی است. این نکته ها شاید نتوانند تضمین کننده یک زندگی خوب باشند، اما دست کم شانس بیشتری برای رسیدن به آن را در اختیارتان می گذارند (چیزی که همۀ ما خواهانش هستیم.)

از روزگاران قدیم، انسان ها همواره از خودشان پرسیده اند معنای داشتن یک زندگی خوب چیست؟ چطور باید زندگی کنیم؟ اجزای تشکیل دهندۀ یک زندگی خوب چه هستند؟ نقش تقدیر در این میان چیست؟ نقش پول چطور؟ آیا چگونگی برخورداری از یک زندگی خوب پرسشی ذهنی یا مربوط به در پیش گرفتن نگرشی خاص است؟ یا این که مقصود از آن رسیدن به هدف های مشخصی در زندگی است؟ آیا بهتر است که فعالانه در جست وجوی شادی باشیم، یا این که صرفاً از غم و ناراحتی دوری کنیم؟

هر نسلی به شکلی متفاوت با این پرسش ها مواجه می شود اما پاسخ ها همواره به طور اساسی مأیوس کننده اند؛ چون ما دائماً در تلاش برای رسیدن به یک اصل یا یک قانون واحد هستیم؛ در حالی که چنین نوش دارویی وجود خارجی ندارد. دنیا آن قدر پیچیده است که خلاصه کردنش در یک نظریه یا تعدادی اصل علمی غیرممکن است. آن چه باید برای خوب زیستن رخ دهد در ذهن ما است. ما به یک جعبه ابزار ذهنی نیاز داریم، مجموعه ای متشکل از ابزارهایی که امکان فهم بهتری از جهان را به ما می دهند.

رولف دوبلی (Rolf Dobelli) از این موهبت برخوردار است که می تواند بهترین ایده های دنیا را بیابد و آن ها را به گونه ای با یکدیگر ترکیب کند که ارزش نهایی مجموع آن ها از ارزش تک تک آن اجزا بیش تر شود. او در کتاب هنر شفاف اندیشیدن نیز چنین کرده بود و حالا آن را در هنر خوب زیستن نیز تکرار کرده است.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

بخشی از متن کتاب
هر هفته، پانزده دقیقه از وقت خود را صرف تمرکز بر روی خطرات فاجعه بار احتمالی کنید که ممکن است در زندگی تان پیش بیاید. سپس همه چیز را فراموش کنید و در بقیۀ هفته، خوش حال باشید و به چیزی فکر نکنید. به آن کاری که در آن پانزده دقیقه انجام می دهید، در اصطلاح پیش مرگ می گویند. برای مثال تصور کنید که ازدواجتان به وضعیت بحرانی رسیده، ورشکسته شده اید و حتی یک سکتۀ قلبی هم کرده اید. حال باید برگردید به تحلیل فرآیندی بپردازید که باعث بروز چنین فجایع (خیالی) شده است. باید دقیقاً عاملان اصلی را پیدا کنید. در گام نهایی باید این مشکلات را شناسایی کنید. به این ترتیب بدترین حالت فجایع دیگر هیچ وقت در زندگی شما رخ نمی دهند.

منبع: دیجی کالا و کتابراه

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.