هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » مشاهیر ایران » محمدعلی صفا »
۱۳۹۸ يکشنبه ۲۰ بهمن

محمد علی صفا (متولد ١۶ اسفندماه ١٣٢٨، بجنورد) از تکاوران گردان تکاوران دریایی بوشهر بود. او در عملیات های نبرد خرمشهر، حصر آبادان، حضور داشته و در ۴ آبان ماه ١٣۵٩ بر اثر اصابت ترکش جان خود را از دست داد.

وی در دی ماه ١٣۴٣ وارد ارتش شد.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی یکی از مشاهیر ایران زمین با شما هستیم.

مشاهیر ایران زمین قبولی در کنکور

یگان کماندوهای دریایی
وی در آزمون ورودی پایگاه کماندویی نیروی دریایی شرکت کرد. در این آزمون 250 نفر از یگان های مختلف ارتش انتخاب شدند و به مدت 18 ماه به تمرین پرداختند. صفا به عنوان نفر برتر در انجام عملیات­ های ویژه انتخاب شد و به همراه 8 نفر دیگر برای ادامه دوره های آموزشی تخصصی کماندویی به پایگاه کماندویی رویال مارین انگلستان اعزام شد.

محمد علی صفا دوره های رزمی مختلف، دوره های چتربازی، دوره های تکمیلی تکاوری S.P.S، دوره های شکار تانک ، دوره های تخصصی تارزان، دوره های جنگ در (خشکی، هوا و آب) را با امتیاز عالی سپری کرد. تلاش های او موجب شد تا عنوان و مدرک تخصصی شکار تانک را از پایگاه معتبر تکاوری رویال مارین دریافت کند. وی به عنوان تکاور برتر، مقام برتر تکاوری ارتشیان جهان را از آن خود کرد.وی برای آموزش تخصصی انهدام ناوهای جنگی به پایگاه تکاوری جان. اف. کندی آمریکا اعزام شد و به عنوان اولین ایرانی مدرک تخصصی انهدام ناو جنگی را دریافت کرد.

صفا بدلیل شجاعت بسیاری که در دوره های آموزشی از خود نشان داد به دوره ای آموزشی زندگی در شرایط سخت به نام (Long hope) در جنگل های آمازون انتخاب شد.

نبرد خرمشهر

در تاریخ ۳۱ شهریور ۵۹ (و پس از گذشت چهار روز از عمل جراحی صفا)، به دنبال حمله رژیم بعث عراق به خرمشهر، نیروهای گردان تکاور ارتش ایران وارد این شهر شدند. این نیروها کمتر از ۱۰ ساعت به طور نفس گیر خرمشهر را به گورستان لشکرهای تانک های عراق درآورده و در همان روز خرمشهر را از اشغال ارتش بعثی عراق آزاد ساختند و مانع از پیشروی ارتش عراق به طرف آبادان شدند. عراق در شهریور ماه ١٣۵٩ با ظرفیت دو لشکر تانک با تمام تجهیزات به خرمشهر حمله کرد، در این نبرد بیش ١۶٠ تانک عراق منهدم شد. صدام حسین پس از اشغال خرمشهر، خرمشهر را گورستان تانک های خود نامید. در این جنگ این شهید بزرگوار به شکارچی تانک معروف شد. در این نبرد ١٣ ناوچه جنگی عراق غرق شد.

تندیس
پس از جان باختن محمد علی صفا تندیسی در پایگاه رویال مارین ساخته شد و پرچم این پایگاه به مدت سه روز نیمه افراشته شد. این اقدام رویال مارین نشان دهنده توانایی های صفا است.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

فیلم
فیلم مستند زندگی نامه محمد علی صفا به همت مدیریت هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی تولید شد.

منبع: ویکی پدیا

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.