هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۸ پنج شنبه ۱ اسفند

در بازار کار دنیای امروز، یکی از مهم ترین موضوعاتی که ذهن ما را به خود مشغول کرده، این است که چگونه در این فضای رقابتی شدید بتوانیم در شغل خود موفقیت کسب کنیم.

حسابداری یکی از مشاغلی است که شاید شما به عنوان یک کارآموز حسابداری یا فردی که مدت ها در این شغل مشغول به کار است، چندین بار به این موضوع فکر کرده اید که برای تبدیل شدن به یک حسابدار موفق به چه اطلاعات و دانشی نیاز دارید.

حرفه حسابداری نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر نیاز به مهارت های خاص و دانش و اطلاعات ضروری دارد که می تواند شما را به سرعت به موفقیت برساند.

رشته کامپیوتر حسابداری معماری انیمیشن (پویا نمایی) گرافیک

حسابداری یکی از مشاغل حساس است که ممکن است کوچک ترین اشتباه، ضررهای مالی جبران ناپذیری را ایجاد کند. در مقابل اگر حسابدار با درایت و با مهارتی باشید می توانید سود مجموعه را افزایش داده و در دراز مدت سهم بسیاری در افزایش سود داشته باشید.

بنابراین لازم است که با ویژگی ها، مهارت ها و دانش یا اطلاعات موردنیاز یک حسابدار موفق آشنا شوید و آن ها را در خود تقویت کنید .

قابل توجه اولیای هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با مقاله مهارت ها و ویژگی های مهم یک حسابدار موفق با شما هستیم.

ویژگی ها تخصصی حسابدار موفق
هرچند صحبت در مورد ویژگی های یک حسابدار موفق بسیار سخت و کاملا وابسته به موقعیت قرارگیری آن است؛ با این حال بهتر است به برخی از ویژگی های عمومی و ویژگی هایی که بهتر است یک حسابدار موفق داشته باشد اشاره کنیم.

داشتن تحصیلات حسابداری
یک حسابدار موفق بر اساس علاقه ای که به این شغل دارد در رشته حسابداری تحصیل می کند و به وسیله تحصیلات دانشگاهی سعی می کند اطلاعات و دانش خود را در این حرفه حساس بالا ببرد.

البته اگر تحصیلات دانشگاهی نداشته باشید، باز هم جای نگرانی نیست. دوره های بلندمدت حسابداری مثل دوره های CIMA و ACCA می تواند شما را در این امر یاری کند و توانایی هایتان را در این زمینه ارتقا دهد.

شناخت وظایف حسابداری
شما که شغل حسابداری را به عنوان یک حرفه انتخاب کرده اید، بهتر است با وظایف متعددی که یک حسابدار موفق بر عهده دارد آشنا شوید.

رعایت فاکتورهای حرفه ای حسابداری و مسلط شدن در هرکدام از حیطه مسئولیت های حسابداری می تواند شما را به یک حسابدار موفق تبدیل کند.

حوزه هایی که حسابداران متعدد در آن انجام وظیفه می کنند ۴ حوزه دارد که در زیر هرکدام را به اختصار توضیح می دهیم

وظایف عادی یک حسابدار
وظایف و مسئولیت های عادی مهارت های حسابداری هزینه و دفترداری ابتدایی را شامل می شود.

برخی از این مهارت ها عبارت اند از:

  • حسابداری حقوق و دستمزد
  • روش محاسبه حقوق پرسنل
  • کنترل حساب سود و زیان
  • ثبت درآمدهای شرکت
  • هزینه های شرکت.
  • وظایف تکنیکی حسابدار

حسابداری و بودجه بندی مدیریت جزئی از این وظایف هستند که نمونه هایی از این وظایف شامل درک روابط محلی و معلولی، گردآوری، سنجش، تحلیل، اندازه گیری، فرآیند شناسایی، تفسیر و ارائه آن گروه از اطلاعات مالی و عملکردی و تشخیص اعمالی که کارآیی ندارند و… است.

وظایف ماهرانه حسابدار موفق
وظایف ماهرانه شامل تصمیم گیری، حسابرسی و گزارشگری می شود که داشتن توانایی درک عمیق در مورد گزارش های سود و زیان و گردش وجوه نقد و همچنین تحلیل عمیق ترازنامه ها می تواند شما را در این زمینه یاری کند.

این دسته از وظایف شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی سیستم های گزارش مالی شرکت برای اطمینان از عملکرد آن ها
  • کنترل عملیات حسابداران
  • کسب اطمینان از درستی گزارش های حسابداری
  • وظایف پژوهشی حسابدار

این وظایف مهارت و دانش های طراحی سیستم و تحلیل آن ها و همچنین مشاوره حرفه ای را شامل می شود.

از اصلی ترین وظایف پژوهشی می توان به تجزیه وتحلیل اطلاعات مالی به منظور مشخص نمودن استراتژی ها و اهداف مالی اشاره نمود.

ذکر این نکته مهم است که اگر در هر یک از وظایف بالا مشغول هستید چون حرفه حسابداری مهم و حساس است، بهتر است در تلاش باشید تا تخصص و تجربه های جدید کسب کنید و اطلاعات خود را به روز نمایید.

برگزیدن گرایش موردعلاقه
برای موفق شدن در حرفه حسابداری بهتر است گرایشی که به آن علاقه دارید را انتخاب کنید و در آن حرفه ای شوید. در واقع بهتر است در گرایش مد نظر خود تجربه های موردنیاز را کسب کنید.

علاوه بر این، تلاش کنید با شاخه های مختلف حسابداری مانند حسابداری صنعتی، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری مدیریت، حسابداری هزینه و حسابداری قیمت تمام شده آشنا شوید.

بهتر است شما ابتدا با انواع مختلف حسابداری آشنا شوید سپس بر روی یک یا شاخه از حسابداری متمرکز شوید. انجام این عمل باعث می شود که شما در همان زمینه متخصص شوید و تجربیات خود را بالا ببرید.

کسب گواهینامه ها
داشتن گواهینامه هایی مطابق با استانداردهای حسابداری می تواند شما را برای تهیه گزارشات و امور حسابرسی و حسابداری، ارائه اسناد و رسیدگی به دفاتر و اسناد آماده و یاری کند.

تخصص در نرم افزارها
یکی از اصلی ترین مهارت های حسابداران حرفه ای تسلط بر نرم افزارهای آفیس مخصوصاً اکسل و همچنین مسلط بودن در نرم افزارهای حسابداری است.

این را بدانید که هرچه با نرم افزارهای حسابداری مشهور بیشتر آشنا شوید، زودتر به یک حسابدار موفق تبدیل خواهید شد.

تسلط به انواع قوانین
برای این که یک حسابدار موفق و حرفه ای شوید، ضروری است که به قوانین تجاری و مالیاتی، قانون کار و تأمین اجتماعی آشنا و مسلط باشید.

در مواقعی لازم است که طی روال های قانونی و بر اساس مفاد مشخص شده در قانون عمل نمایید. با انجام این اقدامات می توانید جلوی هرگونه کلاه برداری و یا ضرر رو زیان شرکت یا سازمان را بگیرید.

مهارت های عمومی حسابدار موفق
برای این که به عنوان یک حسابدار موفق جلوه کنید و فرد حرفه ای تلقی شوید باید علاوه بر ویژگی های تخصصی پایند به خصوصیات افراد حرفه ای باشید. برخی از این مهارت ها را در ادامه توضیح می دهیم.

مدیریت پول
مدیریت پول یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید یک حسابدار حرفه ای از آن بهره مند باشد.

حسابدار موفق کسب است که در مدیریت بودجه شخصی و سازمان، فرد توانمندی باشد. حسابدار حرفه ای در درجه اول در زندگی شخصی خود مدیر مالی خوبی است؛ بنابراین در زندگی خود و حتی در سازمان یا شرکتی که در آنچه مشغول کار است ولخرجی نمی کند.

مهارت های سخنوری و نوشتاری
برای برقراری ارتباط با سهامداران و مدیران شرکت و سازمان هایی نظیر مالیات و بیمه و … و همچنین انجام تفسیر گزارش های حسابداری و ارائه آن ها، داشتن مهارت های سخنوری و نوشتاری از اهمیت بالایی برخوردار است. یک حسابدار موفق سعی می کند این مهارت ها را روز به روز در خود گسترش داده و از موقعیت های مختلف برای رشد استفاده می کند.

مدیریت زمان
از آن رو که حسابداری یک حرفه پرمشغله است؛ بنابراین یکی از فاکتورهای اصلی برای موفقیت در این حوزه داشتن برنامه ریزی مناسب و مدیریت زمان است.

اگر شما نتوانید زمان را به درستی مدیریت کنید فرد موفقی نخواهید بود؛ زیرا حسابدار حرفه ای از زمان به نحو احسنت و حداکثر استفاده را می برد.

دقت و تمرکز بالا
دقت و نظم در هر کاری لازم است؛ اما این مورد برای حسابدار موفق از اهمیت خاصی برخوردار است.

حسابداری شغلی است که همه روزه با ارقام ریز و درشت کار می کنید؛ بنابراین باید قادر باشید تا با دقت و تمرکز بالایی اتفاقات مالی را درج و کار روزانه خود را به صورت دقیق کنترل کنید.

خلاقیت
حسابدار موفق هنگامی که با مسئله ای مواجه می شود برای حل آن ها راه حل های خلاقانه ای می یابد و با بررسی هرکدام از آن ها بهترین راه حل را انتخاب می کند.

درستکاری
حسابدار موفق سعی می کند زندگی شخصی خود را با استانداردهای سازمانی مطابقت دهد و بر اساس آن ها زندگی خود را هماهنگ می کند.

 بنابراین شما باید استانداردهای شخصی بالایی نظیر درستکاری داشته باشید. به جرات می توان گفت که درستکاری یکی از مهم ترین و حیاتی ترین ملزومات حسابدار موفق است.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

اعتمادبه نفس
اگر شما با دقت و تمرکز بالا امور حسابداری را انجام داده باشید، به طور قطع و یقین از اعتمادبه نفس بالایی برخوردار هستید. در چنین شرایطی شما به کار خود مطمئن بوده و می دانید گزارش های تحویلی شما درست هستند.

خدمت محوری
باید برای حل مشکلات دیگران و ارائه خدمات حرفه ای به آن ها بکوشید. این روحیه ای است که به شما برای رسیدن به اهداف عالی کمک خواهد کرد.

ظاهر
اگر می خواهید به حسابدار موفقی تبدیل شوید بهتر است بدانید که باید به ظاهر خود توجه کنید، همیشه مرتب و خوشتیپ در شرکت حاضر شوید و ظاهر بشاش و شادابی داشته باشید.

رازداری کامل
اگر حسابدار یک سازمان یا شرکت هستید قطعاً به تمامی اطلاعات مالی آن ها دسترسی دارید.

بنابراین مورد اعتماد سازمان یا شرکت هستید زیرا به تمامی اطلاعات مشتریان و آن ها آگاه هستید.

اینجا است که رازداری اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند. شما به عنوان حسابدار موفق در یک سازمان، باید از افشای اطلاعات مالی پرهیز کنید.

منبع: بورسینس

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.