هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۹ شنبه ۲ فروردين

رشته علوم کامپیوتر برای مطالعه نحوه محاسبات به وجود آمد و یک راه ارتباطی موثر بین دانش کامپیوتر و ریاضی است؛ مهمترین هدف این رشته، دستیابی به بهترین روش، برای حل یک مسئله در کمترین زمان و با بالاترین دقت است.

رشته کامپیوتر حسابداری معماری انیمیشن (پویا نمایی) گرافیک

قابل توجه اولیای هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با مقاله (رشته علوم کامپیوتر مناسب چه کسانی است؟) با شما هستیم.

خروجی رشته علوم کامپیوتر، افرادی با دید ریاضی نسبت به مسائل منطقی در حوزه های مختلف مرتبط و غیر مرتبط با کامپیوتر است. نگرش فارغ التحصیلان این رشته به صورت پایه ای نسبت به موضوعات است و به عنوان مثال در آن، علاوه بر اموختن زبان های برنامه نویسی، نحوه ساخت آن ها (زبان های برنامه نویسی) هم مورد بررسی قرار می گیرد.

پایه و اساس رشته علوم کامپیوتر علاقه به ریاضیات است. دانشجوی این رشته باید علاوه بر مباحث ریاضی به ساخت استدلال و اثبات موضوعات مختلف با دید منطقی و عددی اشتیاق داشته باشد (حتی مسائل روزمره جهان پیرامون). واژگان علوم کامپیوتر و گرایش های مربوطه بر خلاف معنا شناسی، برای انجام محاسبات، بیشتر نیازمند قلم و کاغذ هستند تا کامپیوتر.

کلید واژه اصلی در این رشته ریاضیات است و با توجه به دو دسته کلی افراد (در باور عموم) که یا به ریاضیات علاقه دارند یا ندارند، انتخاب و عدم انتخاب این رشته و تحصیل در آن تا حدی قابل تشخیص است. البته تلاش زیاد در تمام کارها باعث رفع نقایص موجود و حتی به وجود آمدن علاقه در حوزه ای خاصی می شود که شاید تا پیش از آن هیچ جذابیتی در آن برای شخص وجود نداشته است.

فارغ از بحث ریاضیات، برخی ویژگی های شخصیتی که آمادگی ورود به دنیای علوم پایه و حتی ریاضیات محض را فراهم می کنند، در ذیل ذکر شده اند. اگر شما دارای این ویژگی ها هستید، احتمالا علاوه بر رشته علوم کامپیوتر، در سایر رشته های علوم پایه و ریاضیات محض هم بر خلاف تصوری که از خودتان دارید، موفق خواهید بود (بدون قطعیت و به صورت احتمالی).

  • ذات کنجکاو و پرسشگر
  • علاقه به حل مسائل و معماها
  • شیوه تفکر منطقی و گام به گام
  • از زوایای نامتعارف به مسائل نگاه کردن
  • به دنبال یادگیری مسائل جدید به صورت روزمره بودن
  • تحمل دوره های طولانی عدم موفقیت
  • نحوه جستجو و مطالعه برای یافتن پاسخ سوالات (از طریق وب، کتاب های سنتی و الکترونیک، به صورت انفرادی و بدون نیاز به توضیح قضایا توسط شخص دوم)
هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

نکته بعد در رشته علوم کامپیوتر، خلاقیت است. اشخاصی که در این رشته تحصیل می کنند، یا دانش آموخته آن و در بازار کار مشغول هستند، نیاز است تا به دلیل رشد سریع فناوری و تغییر در تکنولوژی های روز، همیشه در حال یادگیری باشند؛ در مورد جهان اطراف خود کنجکاوی کنند و با دید تحلیلی به آن بنگرند، چرا که برنامه ها و سیستم ها در هر زمینه ای از زندگی و تجارت مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: فرادرس

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.