هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ ارديبهشت

اگر فکر می کنید بعضی آدم ها خلاق به دنیا می آیند و شما از چنین موهبتی بی بهره هستید، اشتباه می کنید. برخی آدم ها خلاق ترند، چون خلاقیت را در خود پرورش می دهند. درحقیقت، کارشناسان معتقدند خلاقیت از اساس مهارتی آموختنی است. پس مانند هر مهارت دیگر، باید با تمرین و کوشش خلاق بودن را یاد بگیرید. خواستن کافی نیست و برای خلاق بودن باید هرروز تلاش کنید و خودتان را به سوی افکار نو و ایده های روشن سوق دهید. اما باید بدانید که بیشتر وقت ها بزرگ ترین موانع خلاقیت عادت های ما هستند. همراه ما باشید. در این مطلب ۸ عادت نابودکننده خلاقیت را معرفی می کنیم. اگر چنین عادت هایی دارید، بهتر است آنها را ترک کنید.

رشته کامپیوتر حسابداری معماری انیمیشن (پویا نمایی) گرافیک

1. پیش داوری
برای خلاق بودن باید بتوانیم آزادانه و بدون پیش داوری ایده پردازی و نوآوری کنیم. اگر خیلی زود ایده های تان را قضاوت کنید، باعث تردید درباره ایده های تان و درنتیجه خلاقیت کمتر می شود. روند بررسی را جداگانه انجام دهید: نخست اجازه دهید ایده های خام بی وقفه ارائه شوند؛ سپس می توانید بهترین ها را گزینش و پیرایش کنید.

2. کمبود جسارت
اگر از ریسک پذیری و کاوش در مسیرهای نو می ترسید، بی تردید انحراف از مسیر رایج برای تان دشوار خواهد بود. برای خلاق بودن باید جسور باشید و فرصت های پیش روی تان را امتحان کنید. ترس بزرگ ترین دشمن خلاقیت است.

قابل توجه اولیای هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با مقاله (هشت عادت مخربی که خلاقیت را نابود می کنند​) با شما هستیم.

3. ترس از شکست
ترس از شکست نمی گذارد جسور و خلاق باشیم. اگر هدف مان اجتناب از شکست خوردن و اشتباه کردن باشد، به آدمی خاموش و محافظه کار تبدیل می شویم. خلاقیت یعنی آزمون فرصت های پیش رو و کاوش در بن بست ها. ایده جذابی که به ذهن تان می رسد، به همه اشتباهاتی که کرده اید می ارزد.

4. مقایسه خود با دیگران
در مقایسه خودتان با دیگران شعله نوآوری و خیال پردازی بی مانندتان را خاموش می کنید. معیارهای خودتان را برای خلاقیت داشته باشید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. خلق کنید و ابایی از متفاوت بودن نداشته باشید. هدیه یکتای شما به این دنیا از خلاقیت تان سرچشمه می گیرد.

5. نگرانی از عدم اطمینان
ابهام آدم های بسیاری را نگران می کند. این آدم ها می خواهند همه چیز درست و منطقی باشد. اما برای خلاقیت باید شجاعت پذیرش عدم اطمینان را داشته باشیم. از عدم اطمینان نترسید. خلاقیت عادت است و بهترین خلاقیت ها نتیجهٔ عادت های سودمندی هستند که بهره بردن از خیال پردازی و نوآوری را برای ما ممکن می کنند. برای آنکه به راستی خلاق باشید، نباید از اشتباه کردن بترسید.

6. رنجیدن از نقدها
بازخورد گرفتن همیشه خوب است، شنیدن نقد و انتقاد دیگران هم همین طور. اما به شرطی که آن نقدها و بازخوردها ما را نرنجاند. همه ما نیازمند بازخورد آدم های مختلف هستیم. این بازخوردها به ما کمک می کنند پیشرفت کنیم. بدانید که ترس از نقد یعنی ترس از رشد و پیشرفت!

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

7. کمبود اعتمادبه نفس
خلاقیت همیشه با میزان مشخصی عدم اطمینان همراه است. درنتیجه، اگر کمی هم به خودمان تردید کنیم، طبیعی است. اما کمبود بیش ازاندازۀ اعتماد به نفس، در طولانی مدت، بر توانایی ها و قابلیت های مان تأثیر منفی دارد. بهترین راه برای خلاق بودن این است که نخست اعتمادبه نفس مان را تقویت کنیم.

8. وسواس تحلیل
وسواس تحلیل یا فلج تحلیلی باعث می شود به دلیل انبوه داده ها و اطلاعات، نتوانیم هیچ تصمیمی بگیریم. آدم های خلاق می دانند که درگیرشدن و تمرکز بیش ازاندازه بر موضوعی خاص، دشمن خلاقیت است.

چکیده کلام اینکه، اگر می خواهید خلاق باشید، فراموش نکنید که هرچه مهارت خلاقیت را بیشتر تمرین کنید، خلاق تر می شوید. درنتیجه، عادت های بدی که خلاقیت را خفه می کنند ترک کنید.

منبع: مجله اینترنتی چطور

           افزایش اعتماد به نفس یک فرایند تدریجی است که نیاز به آگاهی، تمرین و تغییر نگرش دارد. برای تقویت اعتماد به نفس، می‌توانید از روش های مختلفی استفاده کنید
           بیل گیتس (Bill Gates) سیزده ساله بود که مدرسه امکان استفاده از کامپیوتر را برای دانش آموزانش فراهم کرد. او چنان به برنامه نویسی برای کامپیوتر علاقه مند شده بود که اجازه داشت در کلاس ریاضی شرکت نکند و در عوض زمانش را به برنامه نویسی بگذراند.
           در سال 1947 میلادی و در خانواده ای سخت گیر و نسبتا مذهبی در برزیل به دنیا آمد. ذهن پرسشگر و رؤیاپرداز کوئیلو از همان کودکی رؤیای نویسندگی را در سر می پرورانید
           وقتی اکثر معلمان شروع به برنامه ریزی دروس خود برای هفته می کنند، امیدوار کردن دانش آموزان یا ایجاد انگیزه و امید در محصل ها معمولا در الویت برنامه های تدریس شان نیست. با این حال، صرف کمی زمان در هر روز برای آموزش و تمرین مهارت‌های امید می‌تواند مزیت های روشن و سنجیده ای را برای دانش‌آموزان و کل کلاس درس به همراه داشته باشد.
           یکی از نوابغ مسلم ادبیات روسیه در قرن نوزدهم بود. دو رمانِ «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» از شاهکارهای فناناپذیر این داستان نویس شهیر به شمار می‌روند