هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۹ يکشنبه ۵ مرداد

کتاب روی ماه خداوند را ببوس محبوب ترین اثر مصطفی مستور، رمانی با موضوعی فلسفی و هستی شناسانه است. مستور در کتاب روی ماه خداوند را ببوس در پی پاسخ دادن به پرسش هایی است که همیشه در جدال بین عقل و احساس مطرح می شوند.

هنرستان رشته کامپیوتر معرفی کتاب

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (روی ماه خداوند را ببوس) با شما هستیم.

درباره ی کتاب روی ماه خداوند را ببوس
یونس دانشجوی دکتری پژوهشگری علوم اجتماعی است .او دارد پایان نامه اش را درباره علت خودکشی دکتر محسن پارسا می نویسد: فیزیکدانی که خودش را از طبقه بیست و چندم یک برج پایین انداخته. در این میان، مهرداد دوست دوران دبیرستانش که عاشق دختری آمریکایی شده و برای زندگی با او به آمریکا رفته بود، بازمی گردد و در ملاقاتی که باهم دارند، می گوید که همسرش جولیا درگیر سرطان و نزدیک به مرگ است، درحالی که یک دختر چهارساله از او دارد. موضوع خودکشی محسن پارسا و مسئله مرگ همسر مهرداد، یونس را که قبلا اعتقادات دینی محکم تری داشته دچار ابهامات و پرسش هایی فلسفی درباره وجود خدا و معنای هستی می کند. این درگیری های فلسفی و تردیدهای دینی رابطه او و نامزدش را هم تحت الشعاع قرار می دهد و در نهایت تلنگری به او می زند:

«سال ها منتظرت موندم. همیشه از پنجره پایین رو نگاه می کردم تا تو بیایی. تلفن ها رو به امید شنیدن صدای تو جواب می دادم. وقتی صدای زنگِ در می اومد به هوای دیدن تو دَر رو باز می کردم. من هم مثل هر دختر دیگه ای آرزو داشتم خوش بخت بشم و فکر می کردم با تو خوش بخت می شم اما دوست داشتن با خوش بختی فرق می کنه. یونس تو اگه خداوند رو از بین ما کنار بذاری هردو ما رو کنار گذاشته ای. من یا باید خداوند رو به خاطر تو قربانی کنم و یا به خاطر او از عشق تو بگذرم. من راه دوم رو انتخاب می کنم، یونس.»

مستور در رمان روی ماه خداوند را ببوس سوالات هستی شناسانه زیادی مطرح می کند که ممکن است برای خیلی ها پیش آمده باشد. سوالاتی که جدال هایی بین عقل و منطق و احساس انسان پیش می آورد. در این اثر دو نوع شخصیت در مقابل هم قرار دارند؛ کسانی که سرشار از سوالات و ابهامات درباره وجود خدا و هدفمندی زندگی اند و کسانی که به این سوالات پاسخ داده اند.

کتاب روی ماه خداوند را ببوس را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم
مصطفی مستور تلاش کرده است تا در کتاب روی ماه خداوند را ببوس، به پرسش های بسیاری درباره ی وجود خدا و داشتن یک زندگی هدفمند پاسخ بدهد. اگر به دنبال داستانی با محتوای فلسفی هستید، این کتاب کم حجم گزینه ی جذابی برای شما است.

درباره ی مصطفی مستور
مصطفی مستور در سال ۱۳۴۳ در اهواز به دنیا آمد. تحصیلاتش را در رشته های مهندسی عمران و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه چمران اهواز کامل کرد و تا کنون کتاب های بیشماری به چاپ رسانده است. روی ماه خداوند را ببوس از معروف ترین نوشته های او است. چند روایت معتبر، استخوان خوک و دست های جذامی، پیاده روی روی ماه، حکایت عشقی بی قاف بی شین بی نقطه و من گنجشک نیستم از آثار دیگر او است. مصطفی مستور حالا در تهران ساکن است و به نوشتن و ترجمه می پردازد.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

جملاتی از کتاب روی ماه خداوند را ببوس
اما من نمی خواهم نباشم. نمی خواهم آمده باشم و رفته باشم و هیچ غلطی نکرده باشم. نمی خواهم مثل بیش تر آدم ها که می آیند و می روند و هیچ غلطی نمی کنند، در تاریخ بی خاصیت باشم. نمی خواهم عضو خنثای تاریخ بشریت باشم. آخ مادرم کجاست؟ مونس کجاست؟ دانشجوی بدبخت! بعد از کرورکرور کتاب خواندن حالا اگر نتوانی برای این سؤال پاسخ علمی و جامعه شناسانه ای پیدا کنی مدرک دکتری ات را نخواهی گرفت و می شوی تحصیل کردهٔ ابتری که نه تنها کتابی منتشر نخواهی کرد، به شهرت هم نخواهی رسید و آدمی که مشهور نیست وجود ندارد. یعنی وجود دارد اما فقط برای خودش نه دیگران.

و کسی که فقط برای خودش وجود داشته باشد تنهاست. و من از تنهایی می ترسم.

منبع: طاقچه

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.