هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » معرفی کتاب » هرگز نگو اما »
۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۱ فروردين

شون استیونسون در کتاب هرگز نگو اما، به زندگی مردی کوچک اما قدرتمند می پردازد که به خاطر بیماری خاصی که دارد، نمی تواند مانند دیگران زندگی کند اما او تسلیم نمی شود و برای زندگی کردن مبارزه می کند. درواقع شما با شنیدن زندگی نامه شون از زبان خودش، می آموزید که چگونه از محدودیت ها فراتر بروید و زندگی بهتری را تجربه کنید.

هنرستان رشته کامپیوتر معرفی کتاب

درباره کتاب هرگز نگو اما:
داستان کتاب هرگز نگو اما (Get Off Your "But": How to End Self-Sabotage and Stand Up for Yourself) درخصوص زندگی مردی به نام شون است که با نقص عضو جسمی و معلولیت مادرزادی به دنیا می آید؛ به طوریکه پشتش همیشه درد می کرد و استخوان هایش آنقدر ترد بود که مدام می شکست. پزشکان بر این باور بودند که با مرگی زودرس از دنیا برود. اما شون نه تنها نمی میرد بلکه زندگی اش سرمشق و الگوی دیگران می شود؛ الگویی برای غلبه بر ترس ها، تزلزل ها و بهانه های ناموجه.

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (هرگز نگو اما) با شما هستیم.

او می توانست خود را محکوم به شوربخت بودن بکند اما آگاهانه از افتادن در دام بازی کردن نقش قربانی اجتناب کرد. موفقیت شون فقط به خاطر غلبه کردن بر مشکلات خودش نیست؛ او زندگی خود را وقف کمک به دیگران کرده است تا آن ها نیز مثل او بر مشکلات شان پیروز شوند.

استیونسون در این کتاب نه تنها ماجرایی حقیقی را روایت می کند، بلکه نقشه راهنمای دقیقی نیز ارایه می دهد. این راهنما برای کمک کردن به شما و همچنین کسانی که دوستشان دارید، طراحی شده است تا از دست آنچه که شون "اما" می نامد، خلاص شوید.

شون استیونسون را بیشتر بشناسیم:
شون کلینچ استیفنسون (Sean Stephenson) یک درمانگر آمریکایی، نویسنده کتاب های خودیاری و سخنران انگیزشی بود که در سال 2019 فوت کرد. استفنسون قدی بسیار کوتاه داشت و به خاطر استخوان هایش همیشه از صندلی چرخدار استفاده می کرد.

استفنسون سخنرانی های انگیزشی اش را از سن 17 سالگی آغاز کرد و در سال 1998 با قهرمان انگیزشی سخنرانی خود تونی رابینز دیدار کرد. رابینز مربی او شد و شون را ترغیب کرد که برای بهبود سلامتی اش، شیوه زندگی خود را تغییر دهد.

او پس از دریافت مدرک لیسانس خود در رشته علوم سیاسی در سال 2001، اولین کتاب خود را منتشر کرد و همواره در برنامه های انگیزشی و علمی و همچنین دانشگاه های متفاوت به سخنرانی و تدریس مشغول بود.

کتاب هرگز نگو اما برای چه کسانی مناسب است؟
اگر به کتاب های انگیزشی و روانشناسی علاقه مند هستید و از دانستن سرگذشت افراد توانمند لذت می برید، این کتاب به شما توصیه می شود.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

در بخشی از کتاب هرگز نگو اما میخوانیم:
با گذشت سال ها و همانطور که پسرهای هم سن و سال من، به تعداد مدال های پیشاهنگی شان اضافه می شد، من نیز تعداد استخوان های شکسته ام افزایش می یافت. از شماره دویست به بعد دیگر شکستگی ها را نشمارده ایم. استخوان های شکسته فقط برنامه جشن هالووین را بهم نزد بلکه تعطیلات دیگر، برنامه ها و مسابقات مدرسه، پروژه های درسی و صدها روز دیگر از دوران تحصیلم را نابود کرد.

بارها از من پرسیده شده است: شون تو بعد از این همه مدت، به درد کشیدن عادت نکرده ای؟ من همواره پاسخ می دادم نه! فقط یاد گرفته ام که چگونه درد کشیدنم را کنترل کنم. جالب این است که درد جسمی حاصل از شرایط خاصم، به اندازه رنج روحی آن آزارم نداده است.

منبع: کتابراه

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.