هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید به قلم ناپلئون هیل، سیزده گام به سوی ثروت توصیف شده است. این سیزده گام کوتاه ترین فلسفه قابل اعتماد برای پیشرفت و موفقیت را ارائه می دهند.

پیش از آغاز مطالعه کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and Grow Rich) لازم است بدانید که این کتاب برای سرگرمی نوشته نشده و با مطالعه آن از مطالب ارزشمند بسیاری بهره خواهید برد. محتویات این کتاب را طی یک هفته یا یک ماه نمی توان به خوبی درک کرد بلکه باید مرتب آن را مرور کرد.

هنرستان رشته کامپیوتر معرفی کتاب

ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در هر یک از فصل های این کتاب نگاه کوتاهی به رمز و راز پول سازی و کسب درآمد داشته است. رمز و رازی که ثروت بسیاری را برای بیش از پانصد مرد به همراه داشته و هیل نیز آن ها را از سال ها پیش به دقت مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

بعد از اینکه دکتر میلر ریس هاچیسون که در سطح ملی به مهندس مشاور و همکار دیرینه توماس ادیسون معروف است این کتاب را به طور کامل خواند گفت:

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر و هنرجویان هنرستان رشته حسابداری با معرفی کتاب (بیندیشید و ثروتمند شوید) با شما هستیم.

«این کتاب یک رمان نیست؛ بلکه یک کتاب درسی درباره موفقیت و پیشرفت انسان است و مستقیماً از تجربه های صدها مرد موفق آمریکایی نشئت گرفته است. این کتاب باید مطالعه و درک شود و روی آن تفکر و تعمق صورت گیرد. هر شب، فقط باید یک فصل خوانده شود. خواننده باید زیر جملاتی که بیشترین تأثیر را روی او می گذارند خط بکشد؛ سپس به خطوط مشخص شده برگردد و دوباره آن ها را بخواند.»

بعد از خواندن این داستان می فهمید در شرف دست یافتن به یک فلسفه هستید؛ فلسفه ای که می تواند به ثروتی مادی تبدیل شود یا به راحتی به شما آرامش خاطر، درک و فهم و توازن معنوی بدهد.

نویسنده از طریق تجزیه و تحلیل شخصی صدها مرد موفق دریافته که همگی آن ها به کمک آنچه معمولاً کنفرانس و گردهمایی نامیده می شود تبادل نظرها را دنبال می کردند. وقتی مشکلی داشتند که باید برطرف می شد، کنار هم می نشستند، آزادانه صحبت می کردند و از نظرات مشترک و هم زمانشان طرحی متناسب با هدفشان پیدا می کردند؛ مثل بقیه کسانی که با موفقیت آن را انجام دادند.

در این جلد از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، سیزده اصلِ کسب درآمد و پول سازی را خواهید یافت. این اصول برای هر فردی که پول کافی برای تضمین استقلال مالی اش جمع می کند مهم و لازم است. در تحقیقی که قبل از نوشتن این کتاب جمع آوری شده، نشان داده شد پژوهشی که به بیش از 25 سال تلاش مستمر می پردازد، نمی تواند به بهای کمتر از ده میلیون دلار تکثیر شود. به علاوه دانش و معلومات موجود در این کتاب هرگز و به هیچ قیمتی تکثیر شدنی نیست؛ چون بیش از نیمی از پانصد مردی که در تهیه این اطلاعات کوشیده اند، در این دنیا نیستند.

پول و مادیات برای آزادی جسم و ذهن لازم اند؛ اما بعضی افراد هستند که احساس می کنند بزرگ ترین ثروتمندان را می توان فقط با دوستی های ماندگار، روابط خانوادگی هماهنگ، همدلی، تفاهم بین همکاری های تجاری و توازن و هماهنگی درونیات ارزیابی کرد. در این صورت آرامش خاطری به فرد می دهد که فقط با ارزش های معنوی قیاس شدنی است!

تمام کسانی که این فلسفه را می خوانند، درک می کنند و آن را به کار می گیرند، آمادگی بهتری برای کسب لذت رتبه های بالاتری دارند که همیشه از طرف همه نادیده گرفته می شود مگر کسانی که آن را پذیرفته اند. پس وقتی خودتان را در معرض تأثیر این فلسفه قرار می دهید، آماده باشید تا زندگی متغیری را تجربه کنید که می تواند به شما کمک کند؛ کمکی که نه تنها با شناخت و هماهنگی از مسیر زندگی تان عبور کنید بلکه خودتان را برای اندوختن ثروت های مادی فراوان آماده کنید.

آنچه ناپلئون هیل در این کتاب در اختیار شما قرار می دهد:

- او شرح می دهد چه کاری و چگونه باید انجام شود.
- دستورات کاملی برای نحوه فروش خدمات شخصی تان ارائه می دهد.
- سیستم کاملی از خودکاوی به شما می دهد که به راحتی آشکار خواهد کرد درگذشته چه چیزی بین شما و «پول کلان» بوده است.
- فرمول معروف پیشرفت و موفقیت شخصی اندرو کارنگی را توصیف می کند؛ فرمولی که با آن، صدها میلیون دلار برای خود جمع آوری کرد و تقریباً بیست مرد میلیونری را ساخت که رازش را به آن ها آموخته بود.

قدردانی برخی از رهبران بزرگ و برجسته آمریکایی از نویسنده:

- برتری فلسفه قانون موفقیت، معادل سیاست بیمه در قبال ورشکستگی است. (ساموئل گامپرز)
- می دانم که سیزده اصل اساسی موفقیت شما درست و معقول هستند؛ چون بیش از سی سال است که از آن ها در تجارتم استفاده کرده ام. (جان وانامیکر)
- هر موفقیتی که به دست آورده ام، به سیزده اصل اساسی قانون موفقیت شما مدیون هستم. من معتقدم افتخار این را دارم که اولین دانشجوی شما بوده ام. (دبلیو. ام. ریگلی، جی آر)
- می دانم شما با قانون موفقیت تان یک دنیا خوبی انجام داده اید. من به ارزش پولی این آموزش اهمیت نمی دهم؛ چون صفاتی را به دانشجو می دهد که با پول مقایسه شدنی نیست. (جورج ایستمن)

ناپلئون هیل را بیشتر بشناسیم:

ناپلئون هیل (Napoleon Hill) در 26 اکتبر 1883 در ویرجینیای آمریکا دیده به جهان گشود. او از جمله پیشگامان سبک مدرن ادبیات موفقیت فردی در جهان محسوب می شود. ناپلئون هیل در سن سیزده سالگی به عنوان خبرنگار در روزنامه ویرجینا مشغول به کار شد و نام مستعار گزارشگر کوهستان را برای خود انتخاب کرد.

با توجه به استعداد بی نظیری که ناپلئون در نویسندگی داشت، توسط سردبیر روزنامه برای سرپرستی مصاحبه با افراد مهم و معروف برگزیده شد. وی با افرادی مانند الکساندر گراهام بل، توماس ادیسون، ویلیام جنینگ برایان و هنری فورد مصاحبه کرد و با زیرکی و دقتی که داشت، راز و رمز موفقیت این شخصیت های بزرگ را به دست آورده و آن ها را یادداشت می نمود.

او بر اساس یادداشت هایی که از این مصاحبه ها داشت توانست کتابی به نام قوانین موفقیت در سال 1928 به انتشار برساند که استقبال زیادی از آن شد. او برای مدت یک سال سردبیر مجله قوانین طلایی هیل بود و کتابی در زمینه راهیابی به موفقیت در سال 1930 نوشت و طی این مدت موفقیت بسیاری به دست آورد که از سال 1933 تا 1935 به عنوان مشاور فرانکلین روزولت رئیس جمهور آمریکا مشغول به فعالیت شد.

هنرستان کمال دانش در رشته کامپیوتر و رشته حسابداری با بهترین کادر تدریس هر ساله رتبه قابل قبولی در کنکور را دارد.

در بخشی از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید می خوانیم:

هر انسان به خاطر افکار حاکمی که اجازه می دهد ذهنش را اشغال کنند همان کسی است که واقعاً هست. افکاری که انسان عمداً در ذهنش می گذارد و تشویقشان می کند و احساسات دیگری را با آن ادغام می کند، نیروهای انگیزه بخشی می سازند؛ نیروهایی که هر حرکت، عمل و کردار او را کنترل و هدایت می کنند.

اکنون توصیفی از یک حقیقت قابل توجه به ذهن می رسد و آن اینکه افکاری که با هر یک از احساسات و عواطف ادغام می شود نیروی «مغناطیسی» می سازند که افکار مشابه یا مربوط دیگری را از ارتعاشات فضا جذب می کنند. بنابراین، ممکن است یک فکر «مغناطیسی شده» با احساس، با بذری مقایسه شود که وقتی در خاک حاصلخیز کاشته می شود، جوانه می زند و رشد می کند و بارها و بارها تکثیر می شود؛ اینگونه یک بذر کوچک اصلی به میلیون ها بذر بی شمار از همان نوع تبدیل شود.

فضا یک توده کیهانی بزرگ از نیروهای دائمی ارتعاش است که از دو ارتعاش ساخته شده است؛ مخرب و سازنده. فضا همیشه ناقل ارتعاشات ترس، فقر، بیماری، شکست، مصیبت و ارتعاشات کامیابی، سلامتی، موفقیت و شادی است. همان طور که مطمئناً ناقل صدها صدای تنظیم موسیقی و صدها صدای انسان است که از این طریق شناسایی می شوند.

همیشه ذهن انسان از منبع بزرگ فضا ارتعاشاتی را جذب می کند که با ارتعاش حاکم بر خود ذهن هماهنگ و سازگار هستند. هر فکر، نظر، طرح یا هدفی که فرد در ذهنش نگه می دارد، گروهی از «وابسته هایش» را از ارتعاشات فضا جذب می کند؛ سپس این وابسته ها را به قدرت خودش اضافه می کند و بزرگ می شود تا حاکمی انگیزه بخش شود و بر ذهن فردی که در آن جای گرفته غلبه یابد.

منبع: کتابراه

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.