هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

شما اینجا هستید: خانه » اخبار » هنرستان رشته فتوگرافیک »
۱۳۹۷ يکشنبه ۲ ارديبهشت

به تدریج با مدرنیزه شدن جوامع بشری، ارتباطات تصویری آنچنان رشد و بالندگی یافت که فرآیند شکل گیری و تکامل هنر گرافیک راه های چندین ساله را گاهی با سرعت روز و ساعت و حتی به صورت لحظه‌ای طی کرد. 
نیاز به علائم بصری، نشان ها و آرم ها، طراحی حروف برای خطوط و زبان های رایج همگام با تکامل فرآیند چاپ، طراحی شهری، گرافیک محیطی، گرافیک مطبوعاتی در حوزه نشر، دنیای پیچیده و متفاوت تبلیغات و غیره همگی در حوزه فعالیت های طراحان گرافیک تعریف می شوند و هنر عکاسی نیز در کنار هنر گرافیک گاهی مسیر تلفیقی و گاه کاملا مستقل را پیموده است.
گستردگی و وسعت دنیای هنر به گونه ای است که اکنون مشاهده شده همگام با سایر صنایع به شکل خدمات اجتماعی ظهور یافته است.
هنر و صنعت عکاسی از جمله فعالیت های این حوزه به شمار می آید که به تکنولوژی ها و فناوری های روز وابستگی شدید پیدا کرده و همگام با آن مسیر تکامل را پیموده است و با پیشرفت قابل ملاحظه نرم افزار های اجرایی در حیطه هنر گرافیک و عکاسی و کاربرد وسیع آن در بسیاری از مشاغل دیگر در گروه های بزرگ خدمات، صنعت و غیره می توان به اهمیت این بخش از فعالیت اقتصادی (اقتصاد هنر) در جامعه پی برد.  
 
گستردگی و حجم انواع تبلیغات، نیاز به تصویر و عکس و ساماندهی آنها در قالب هنر گرافیک ارتباط این دو حوزه از فعالیت هنری را نیز نمایان می سازد و مطالعه و پژوهش های انجام شده در این حوزه نشان می دهد نظام آموزشی فعلی تا حدودی در برآوردن نیاز جامعه موفق بوده است.
در همین راستا، دو رشته گرافیک و عکاسی تلفیق شده و تحت عنوان "عکس گرافیک" یا "فتوگرافیک" معرفی شدند که البته در سطوح بالاتر در دو مسیر جدا از هم ادامه می یابند. 
بی شک با ادغام این دو رشته، نیازهای کشور در زمینه بازار کار در برنامه های توسعه کشور در نظر گرفته شده است.

حوزه وسیع فعالیت در عرصه عکاسی برای هنرآموزان
از سال تحصیلی 95 رشته فوتوگرافیک به خانواده 41 رشته ای شاخه فنی و حرفه ای پیوست و جدول زیر تعدادی از مشاغل قابل احراز برای فارغ التحصیلان هنرستانی این رﺷﺘﻪ را نشان می دهد.

گفتنی است فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کاردانی، کارشناسی و بالاتر امکان ادامه تحصیل دارند.

رشته کامپیوتر حسابداری معماری انیمیشن (پویا نمایی) گرافیک

کتاب های تخصصی رشته فتوگرافیک

هنرجویان رشته فتوگرافیک در دوره سه ساله هنرستان، در قالب دروس تخصصی، شایستگی های متنوعی را کسب می کنند که در پایه دهم شامل دروس عکاسی پرسنلی و ویرایش حروف و تصویر، تصویرسازی آموزشی و تایپوگرافی، دانش فنی پایه و طراحی و زبان بصری، در پایه یازدهم شامل عکاسی آتلیه و مراسم و تصویرگری کتاب کودک و نظارت بر چاپ و در پایه دوازدهم شامل عکاسی طبیعت و گزارشی، گرافیک نشر و عکاسی مطبوعاتی و دانش فنی تخصصی است. 
علاقه‌مندان این رشته جدید باید دارای کارنامه قبولی پایه نهم به انضمام برگه راهنمای مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته، دستان سالم برای انجام کارهای ظریف، علاقه به کارهای فنی و هنری (اشاره به نمرات مجموعه دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر در سنوات قبل)، درك و هوش ریاضی (اشاره به نمره مجموعه دروس ریاضی در سنوات گذشته)، قابلیت دریافت و درك مفاهیم و انتقال آن به صورت شفاهی و کتبی (فن بیان)، علاقه به طرح ایده های نو و شخصیت برون گرا، جسور، هنری و کنجکاو باشند و در صورت امکان از داوطلبان آزمون ورودی و مصاحبه حضوری از نوع رغبت‌سنجی انجام می گیرد.

           کمال‌گرایی در میان جوانان به شدت افزایش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند روش‌هایی برای اجتناب از آن وجود دارد.
           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.