هنرستان فنی و حرفه ای کمال دانش

info@kamaledanesh.ir

0098-21-77208610

۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

قابل توجه هنرجویان هنرستان رشته کامپیوتر:

 

مهندسی کامپیوتر

"انسان باید بیندیشد ولی ماشین باید کار کند." این شعار متخصصان کامپیوتر است،‌ متخصصانی که با پیشرفت و توسعه کامپیوتر توانسته‌اند مغز و عضلات انسان را از اشتغالات تکراری و پیش‌پا افتاده نجات بخشند و او را در رفع مشکلات و مسایل یاری دهند تا جایی که در کشورهای صنعتی و پیشرفته، کامپیوتر در زندگی افراد حضوری اجتناب‌ناپذیر دارد.به همین دلیل رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر می‌پردازد،‌ از اهمیت بسیاری برخودار است. این رشته در کشور ما نیز اهمیت بسیار داشته و تا مقطع دکتری تدریس می‌شود.مهندسی‌ کامپیوتر در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ چهار گرایش‌ معماری سیستم های کامپیوتری (سخت‌افزار) ، نرم‌افزار، فناوری اطلاعات و رایانش امن می باشد.

 

گرایش سخت افزار

هر کامپیوتر دارای دو جزء متفاوت سخت افزار و نرم افزار است که در این میان سخت افزار جزء فیزیکی کامپیوتر بوده و شامل صفحه کلید، صفحه نمایش، چاپگر و دیسک‌ها می‌شود. اجزای فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر مانند مدارها و بردهای الکترونیکی، سخت افزار نامیده می‌شود. مهم ترین واحد سخت افزار در مقطع لیسانس به مطالعه و بررسی طراحی سخت افزاری، کنترل سخت افزاری و شبکه های کامپیوتری می‌پردازد. برای مثال یک مهندس سخت افزار می‌تواند به طراحی بخش های سخت افزاری کامپیوتر شامل پردازش گر مرکزی (CPU) ، پورت های ورودی و خروجی و سیستم‌ها و مدارات جانبی بپردازد، مباحث درسی در رشته ی سخت افزار به مطالب درسی در رشته ی مهندسی برق و الکترونیک نزدیک می باشد.

 

گرایش نرم افزار

نرم افزار جزء غیر قابل لمس کامپیوتر است. برنامه‌ها و داده هایی است که به کامپیوتر فرمان می‌دهند که چه عملی را انجام دهد. نرم افزار در حقیقت روح و جان کامپیوتر است که به سخت افزار هویت می‌بخشد و اصولا به برنامه ای گفته می‌شود که برای به کارگیری سخت افزار ساخته شده باشد. نرم افزار‌ها را می‌توان به دو رده ی کلی دسته بندی کرد که عبارت اند از: نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی. نرم افزارهای کاربردی، برنامه هایی هستند که کاربر، یا خود آن‌ها را می‌نویسد یا شرکت های نرم افزاری آن‌ها را تهیه کرده و برای فروش عرضه می‌کنند. این گونه برنامه‌ها معمولا عمومیت برنامه های سیستم را نداشته و برای زمینه های مختلف مهندسی، علمی، تجاری، آموزشی، تفریحی و یا طراحی نوشته می‌شوند.

 

گرایش فناوری اطلاعات

بخش مهندسی فناوری اطلاعات (IT) یکی از جدیدترین و به‌روزترین رشته ها می باشد. این بخش با توجه به نفوذ روز افزون فناوری اطلاعات در همه ابعاد زندگی بشر و احساس نیاز مبرم کشور به فارغ التحصیلان آن، با هدف آموزش و تعلیم دانشجویان و انجام تحقیقات گسترده و روزآمد در حوزه پر رونق و پویای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) تشکیل شده است. یکی از اهدافی که از ابتدا حین طراحی اولیه برنامه درسی، و پس از آن در به روز رسانی‌های سالانه این رشته همواره مد نظر بوده است این است که فارغ التحصیلان آن قابلیت‌هایی را بدست آورند که بتوانند نیاز بازار کار داخلی را در پروژه‌هایی نظیر برنامه‌های جامع فناوری اطلاعات در بنگاه‌ها و سازمان‌ها،پروژه‌های حوزه خدمات الکترونیکی ،پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت دانش و مراکز داده و... برطرف نمایند.

نکته بسیار مهم:
دانشجویانی که وارد رشته مهندسی کامپوتر می­شوند باید پیش زمینه ریاضی قوی، خصوصا در ریاضیات گسسته و آمار و احتمال داشته باشند. بنابراین اگر در دانشگاه به دنبال رفاه و آسایش می گردید و از تکالیف و پروژه های درسی پی در پی واهمه دارید، بهتر است دور این رشته خط بکشید.
 

           اما چگونه؟​ اندکی دقت در تمام هنرهای ایرانی نشان دهنده این موضوع است که هنر درمانی تنها به چند رشته هنری محدود نمی شود و شاید بسیاری از هنرها امکان درمان بیماری های روحی و روانی را برای بیماران فراهم کنند.
           والدین نباید در تربیت کودک خود نگران حرف مردم باشند. قربانی کردن فرزندتان بخاطر دیگران، شخصیت و آینده کودک شما را تخریب می کند. برای داشتن کودکی مستقل و قدرتمند در آینده باید از همین امروز دست به کار شوید زیرا نحوه برخورد والدین با کودکان ارتباط مستقیمی با تربیت آنان دارد.
           داشتن شجاعت برای هر فردی مهم و حائز اهمیت است و اغلب والدین علاقه مند هستند که کودکی شجاع و جسور داشته باشند، روش های مناسبی برای تربیت کودک شجاع وجود دارد.
           ما آدما خیلی وقتا به این فکر می‌کنیم که چه کاری انجام بدیم تا حال آدم‌های دیگه رو بهتر کنیم و اثرات مثبت کار نیکمون رو توی زندگی خودمون هم احساس کنیم.
           وودی آلن یکی از بهترین نویسندگان و کارگردانان آثار طنز در زمانه معاصر است. او با فیلم ها و نمایشنامه های خود برنده جوایز معتبر مختلفی چون جایزه او. هنری و اسکار شده است. از بهترین کتاب های وودی آلن می توان به عناوینی چون «حباب معلق» و «مرگ در می‌زند» اشاره کرد.